Az október 7-i bejelentéskor elhangzott: az új központ révén az azonos időzóna és a földrajzi közelség miatt a Cognizant az európai ügyfeleit jóval rövidebb határidejű szolgáltatásokkal tudja támogatni. Bővülnek továbbá a térségben hozzáférhető műszaki-funkcionális és többnyelvű lehetőségek is, amelyek elengedhetetlenek a Global 2000 cégek információ-technológiai (IT) és üzleti folyamat kiszervezési (business process outsourcing = BPO) igényeinek kielégítéséhez. Mindezeken felül a központ elmélyült helyi ismeretekkel rendelkező információbázist teremt a Cognizant számára a közép- és kelet-európai ügyfelek kiszolgálásához.
A világ többi Cognizant szolgáltató központjához hasonlóan a budapesti is a Cognizant 2.0-t alkalmazza. A Web 2.0-n alapuló felület a világszerte megtalálható Cognizant-erőforrásokat képessé teszi a virtuális együttműködésre és fontos értékeket hordoz a szolgáltatások piacrajutási sebessége, költsége és alkalmazása területén.
A Cognizant és Budapest kapcsolata 2008. elején kezdődött, amikor a vállalat kórházi adatkezelési (Clinical Data Management = CDM) szolgáltatásokra kötött szerződést a világ egyik legnagyobb gyógyszergyárával, az AstraZenecaval, amely széles körben ismert az életminőséget megváltoztató gyógyszer-készítményeiről. Az AstraZeneca mellett a Cognizant budapesti kiszolgáló központja alkalmazásfejlesztési és karbantartási szolgáltatásokat nyújt egy vezető fogyasztásicikk-gyártó cég számára, valamint rendszer-felépítési és minőségbiztosítási szolgáltatásokat bocsát egy viszontbiztosító cég rendelkezésére.
Napjainkban Kelet-közép Európa az információ-technológia szempontjából gyorsan növekvő terület. Ugyanis egyre növekszik a kereslet az európai vállalatok európai nyelveken működő, jó összeköttetésekkel rendelkező és könnyen megközelíthető megosztott szolgáltató központjai iránt. Az új globális beszerzési tevékenységek több interakciót, kedvező kormányzati politikát és ügymenetet, Nyugat-Európával ápolt kulturális kapcsolódást és hosszú távon is pozitív gazdasági, politikai és szociális kilátásokat kívánnak. A költségelőnyökön és az erős IT- és távközlési infrastruktúrán túl a térség bővelkedik alkalmazható tehetséges szakemberekben, akik alapos német és angol nyelvtudással és kitűnő képességekkel rendelkeznek, különösen az élettudományok, a pénzügyi szolgáltatások és a feldolgozóipar területén.
Az ünnepélyes bejelentésen szintén részt vevő Garamhegyi Ábel, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium szakállamtitkára szerint a regionális szolgáltató központok Magyarországra telepítése folyamatos. Több másik, 500-600 munkahelyet teremtő projektekről is zajlanak tárgyalások különböző stádiumokban.