A Samsungot és hazai riválisát, az LG-t az elmúlt években egyre komolyabb versenyre kényszerítették a kínai vállalatok az LCD-gyártó kapacitások felfuttatásával, és már a következő generációs technológiák területén is megjelentek. A Samsung, válaszul a haszonkulcs és a megrendelések folyamatos olvadására, a kvantumpontos technológiára koncentrál. A kijelzők egyébként az elektronikai multi három fő bevételi forrása között szerepelnek a memóriacsipek és az okostelefonok mellett, amelyek közül a Samsung mindhárom területen globális piacvezető.
Mindezek következtében a Samsung Displayegy több mint 13 ezer milliárd won (nagyjából 11 milliárd dollár) összértékű beruházás csomag mellett döntött be a következő generációs képernyők fejlesztésére és gyártására. Válaszul szánják az elsősorban a kínai versenytársak által generált piaci túlkínálatra és egyre fokozódó árversenyre. Az iparág átszervezésére vonatkozó tervekbe a maga részéről a dél-koreai kormány is 400 milliárd wont invesztál.
A jelenleg a legnagyobb OLED-gyártónak számító Samsung Aszanban fogja felépíteni a kvantumpontos OLED (QD-OLED) kijelzőket előállító új gyártóegységét. Ez a hosszabb távú elképzelések szerint 2025-ig folyamatosan bővül majd, és összességében több mint 80 ezer új munkahelyet teremt. Az új üzem már 2021-ben megkezdheti működését, és már kezdetben is havi 30 ezer darab, 65 hüvelyknél nagyobb képátlójú panel előállítására lesz képes.
Meg kell jegyezni, hogy egyes szakértők mindent vagy semmit játéknak tartják az előre menekülést az egyre kedvezőtlenebb gazdasági környezetben, amelyet a Japánnal folytatott kereskedelmi konfliktus is beárnyékol, bizonytalanná téve a Hi-Tech kijelzők gyártásához szükséges kemikáliák utánpótlását. Ide tartozik még, hogy a Samsung pár napja közölte, hogy legutóbbi negyedéves nyeresége az egy évvel ezelőtti szint felét sem éri el – igaz, a piaci elemzők még ennél is kedvezőtlenebb számokat jósoltak a bejelentést megelőzően.