A DXC Technology Magyarország Kft. nyílt, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el a MÁV legújabb, 3,6 milliárd forintból megvalósuló informatikai fejlesztését. Ennek célja a gördülőállomány-karbantartását és az erőforrás-tervezést támogató informatikai rendszer bevezetése csoportszinten. A projekt megvalósítására 22 hónap áll rendelkezésre. A fejlesztés az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében valósul meg. A MÁV-Start Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorcium múlt héten írta alá a támogatási szerződést az Innovációs és Technológiai Minisztériummal. A minisztérium a projekt bekerülési értékének 90 százalékára vállalt támogatási kötelezettséget.
Itt érdemes megemlíteni, hogy 2015-ben indult el az összesen 3,3 milliárd forintból megvalósult INKA projekt, amelynek célja hasonló volt a mostani fejlesztésekhez: az infrastruktúra és gördülő állomány karbantartását támogató szoftver bevezetése, valamint IT alkalmazáskonszolidáció. Az INKA-t a MÁV és a MÁV-START alkotta konzorcium 1,4 milliárd forint értékű IKOP- és 1,9 milliárd forintos Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) támogatásból finanszírozta. A szállító akkor is a DXC volt, bár a cég még 2015-ben HPE-ként szerződött a vasúttársasággal (a DXC magyar szervezete hivatalosan tavaly április elején állt fel), amely szoftverszállítóként az SAP-t is bevonta. Az INKA projekt hivatalos lezárása tavaly április elején történt meg, akkor állt át a MÁV az új, a műszaki és az azt támogató gazdasági folyamatokat is magában foglaló vállalatirányítási rendszerre. Megújították a cégcsoport vállalati architektúráját meghatározó alaprendszereket, és csoportszinten bevezették az SAP vállalatirányítási rendszerét, a Tibco integrációs platformot, valamint egy a teljes vállalati működést átfogó jogosultsági rendszert. Szintén akkor álltak át a MÁV az alaptevékenységét támogató Infralife rendszer használatára, amely a vállalat vonalas műszaki infrastruktúrájának nyilvántartását, karbantartását és térképi megjelenítését végzi.
Forrás: MTI