A 32 hektáron elhelyezkedő létesítménynek köszönhetően a dél-koreai gyártó csaknem megduplázza okostelefon-gyártó kapacitását: 2020-ban az Uttar Pradesh államban található üzemben a mostani 68 millió helyett már évente 120 millió készüléket állítanak majd elő. A Samsung beruházása nem kis részben a „Make in India” (azaz „Gyártson Indiában!”) program ösztönzésére valósult meg. Ennek keretében az indiai kormány arra igyekszik ösztökélni a multinacionális cégeket, hogy hozzanak létre gyártókapacitásokat az országban. A Samsung nem csak az indiai piacon fogja értékesíteni az itt készülő telefonokat, hanem külföldre is szállítanak majd belőlük.
India hatalmas üzleti lehetőségeket kínál: 300 millió okostelefon-tulajdonossal Kína után a második legnagyobb piacnak számít a világon. Ráadásul a kereslet tovább növekedhet, hiszen az 1,3 milliárd lakos kétharmadának eddig nem volt internet-hozzáférése. Rengetegen közülük azonban pontosan az okostelefonok használatával válhatnak internet-felhasználóvá, miután az utóbbi időben kibontakozott árharc eredményeként megfizethetőbbé váltak Indiában a mobil adatforgalom tarifái. Ehhez járul hozzá, hogy a Samsungot az indiai piacon lekörözte a Xiaomi. Az olcsó készülékeivel hódító kínai cég az elmúlt időszakban megháromszorozta indiai gyártókapacitását. Jelenleg hat üzemet működtet az országban, amelyek ontják magukból az okostelefonokat: másodpercenként kettő kerül le a futószalagokról.