Gyakorlatilag minden hónapban bejelenti egy-egy gyártó, hogy áttörést értek el az akkumulátorfejlesztés területén. Ezúttal a Toshiba állt elő a következő generációs SCiB lítium-ion akkumulátorának közzétételével. Az anód anyagának titán nióbium-oxidra történő megváltoztatásával érte el a telep hatékonyságának drámai szintű növekedését a távol-keleti vállalat. A Toshiba állítása szerint ezzel kétszeres tárkapacitást értek el a modern lítium-ionos akkukhoz képest.
Az 50 amperórás cellák prototípusa megdöbbentő sebességgel tölthető újra. A folyamat mindössze hat percig tart, és ez nem az összes előnye a fejlesztésnek. Képes a nagymértékű, gyors hőmérséklet-ingadozások kezelésére: szobahőmérsékletről akár -10 Celsius fokig is süllyedhet az akkumulátor hőmérséklete 10 percen belül anélkül, hogy károsodna az eszköz. Ez a változás ugyanakkor érinti a töltési időt; ekkor 6 helyett 10 percig tart a folyamat.
A sok feltöltés-kisütés ugyanakkor előbb-utóbb minden akkumulátor élettartamát, pontosabban töltéstároló kapacitását kikezdi. Napjaink két-három éves telepei már nem képesek annyi elektromosság tárolására, mint a vadonatújak. Ez a fajta öregedés azonban szinte teljesen ismeretlen az SCiB prototípusa esetén. A Toshiba állítása szerint 5 ezer újratöltési ciklus után is tartja az eredeti kapacitás 90 százalékát. Ha napi egy töltéssel számolunk, akkor ez nagyjából 14 évet jelent; tehát az akku által kiszolgált elektromos eszközök előbb avulnak el, mintsem cserélni kellene töltéstároló moduljukat.
Ugyanakkor a nagy bejelentés nem jár együtt azonnali piacra lépéssel. A Toshiba közlése értelmében a kereskedelmi forgalomban való megjelenés legkorábbi ideje a 2019-es üzleti év lehet. Ennek oka, hogy az addig hátralevő másfél-két évben még több kihívást is le kell küzdenie a vállalatnak. A legnagyobb akadály a magas költségszint. Bár a cég nem tett arról említést, mennyibe kerülne egy piackész akku (sem az egy kWh-ra vetített költség), vélhetően ez a legkomolyabb probléma, ami a termék sorozatgyártásnak útjában áll. Becslések szerint ugyanis az új SCiB töltéstároló megoldás mintegy 75 ezer dollárért válna elérhetővé az elektromos autók számára. Persze, ha a Toshiba elég érdeklődő figyelmét fel tudja hívni, akkor idővel eshet az ár.