Hugo Barra 2013-ban azért érkezett Kínába, hogy az akkor még jellemzően csak helyi szinten mozgó, ám jelentős ambíciókat dédelgető új mobilpiaci szereplőt felhelyezze a világtérképre. A szakember a globális terjeszkedésért felelős alelnökként egyfajta "céges arc" volt a világ felé. Barra ezt megelőzően a Google-nél, azon belül is az androidos és mobilos részlegeknél a szóvivőtől kezdve az alelnökig töltött be számos pozíciót.
A facebookon közzétett távozás hátterében kizárólag személyes indokok állnak a bejegyzés sorai alapján. Azonban a valóság valószínűleg másként fest. Bár az elmúlt években látványosan ívelt felfelé a Xiaomi pályája, az utóbbi időben több olyan jel is akadt, ami azt mutatja, nincs minden rendben. Maga Barra bejelentése sem tűnik túlságosan előkészítettnek. Szintén árulkodó volt a Xiaomi vezérigazgatójának két héttel korább megjelent évindító levele. Lei Jung ebben a sikerek mellett arról írt, hogy a társaság talán túlságosan gyorsan nőtt nagyra, ami számos megoldandó feladat elé állítja őket. Hogy a korábbi lendület elveszett, az szinte bizonyos.
Nem lehet véletlen, hogy a Xiaomi most első ízben nem közölt adatokat az éves eladásairól. A vezérigazgatói számadás csak az indiai sikereket számszerűsíti. Való igaz, a világ egyik legnépesebb országában tényleg sikerült az áttörés, hiszen a tavaly elért több mint egymilliárd dolláros forgalommal a Xiaomi a harmadik legnagyobb szereplő lett a világ egyik leginkább pezsgő piacán. Azonban nem meggyőzőek az eredmények nemhogy a világ többi országában, de az anyaországban sem. A legutóbbi periódusban már nehezen tudták kezelni a Huawei, a Vivo és az Oppo neveivel fémjelzett helyi konkurencia nyomását.