Az európai vállalatok egy része már felismerte a fenyegetés súlyosságát: több mint felük (50,8 százalék) indokoltnak tartja a DDoS elleni biztonsági megoldás beszerzését, és nagyjából ugyanennyien (46,7 százalék) tartják rendkívül fontos kiberbiztonsági lépésnek az informatikai rendszerük biztosításához. A telekommunikációs és pénzügyi vállalatok esetében ez az arány már jóval magasabb: 82 és 78 százalék.
Mégis, a szervezetek jelentős része (25 százalékuk) nem alkalmaz semmilyen megoldást, míg 41 százalékuk csak részben. Különösen meglepő, hogy a kiszolgáltatott vállalatok többsége éppen abba a kockázati csoportba tartozik, amelyeket a leggyakrabban támadnak: ezek a média (36 százalék), az egészségügy és az oktatás (31-31 százalék) iparágak. Teljes védelmet csupán a cégek 34 százaléka épített ki a DDoS ellen.
A megkérdezettek mintegy negyede (24 százalék) az üzleti szempontból kritikus rendszerek stabilitását jelölte meg a legnagyobb biztonsági prioritásnak, ugyanakkor mindössze 15 százalékuk tervez túlterheléses támadások elleni védelmet alkalmazni a közeljövőben. Ez azt bizonyítja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy még a legkevésbé kifinomult támadások is megzavarhatják olyan online szolgáltatások működését, amelyek elengedhetetlenek a legtöbb cég működéséhez (adatbázisok, email, weboldalak stb.). Egy egyszerű DDoS több mint 400 000 dollár anyagi kárt okozhat, kezdve az üzleti rendszerek helyreállítási költségétől, a bírságokon keresztül, a hírnév visszaszerzéséig.
“Azt tapasztalom, hogy sok vállalat a túlterheléses támadásokat kevésbé tartja veszélyesnek például egy malware fertőzéssel szemben, ez a hozzáállás pedig sokba kerülhet nekik. A DDoS ugyanolyan mértékű károkat okozhat, mint bármely más kibertámadás, különösen, ha célzottan történik a fenyegetés. Az informatikai infrastruktúra átfogó védelmet követel, hiszen a kritikus online rendszerek zavartalan működése a vállalat méretétől függetlenül is kulcsfontosságú” – mondta Evgeny Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS Protection részlegének vezetője.