Ez a kínai vállalatcsoport részéről javarészt a szükséges ingatlanterület biztosítást jelenti. A beruházás valószínűleg magában foglalja a kínai piacon működő értékesítési hálózat felállítását, töltőállomások telepítését és egy új kutatás-fejlesztési központ létrehozását is. A kínai gyártás ezen felül az árversenyben is a Tesla segítségére lesz, mivel a gyártó modelljei a 25 százalékos importilleték elkerülésével versenyképesebbé válnak az európai luxusmárkákkal és a kínai gyártású járművekkel szemben.
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója azt is bejelentette, hogy a Tesla Motors 2,8 milliárd dolláros ajánlatot tett a szolártechnológiában utazó Solar City felvásárlására. Musk nem csak a Solar City elnöke de egyben mindkét vállalat legnagyobb részvényese is. Így az akvizíció célja tulajdonképpen egy olyan óriásvállalat felállítása, amely egyszerre láthatja el a fogyasztókat elektromos járművekkel, otthoni akkumulátorokkal vagy szolárrendszerekkel. Veszélyt jelenthet azonban a Solar City közel 6,5 milliárd dolláros adósságállománya, amely szintén része lenne az óriáscégnek. A Tesla Motors részvényeinek árfolyama a bejelentés napján 13 százalékot zuhant, ami nagyjából 4,3 milliárd dolláros értékcsökkenést jelent – vagyis többet, mint amennyiért a társaság felvásárolná a Solar City-t.
Musk mindezek ellenére feltételezi, hogy az elektromos autók vásárlói a szolártechnológiák iránt is érdeklődést mutatnak, amit egy összevont értékesítési hálózat ki tudna használni, kibővítve mindkét vállalat lehetséges piacát. A Solar City termékeit a jövőben ugyancsak a Tesla márkanév alatt forgalmaznák.