A VimpelCom digitalizálja üzlettámogatási rendszerét (BSS) az Ericsson új szoftverével és felhőalapú technológiájával, és globalizálja az informatikai rendszereket a piacain. A szerződés időtartama hét év, amely opcionálisan meghosszabbítható. Megbízható partnerként az Ericsson végzi a VimpelCom számára a végponttól végpontig terjedő digitális átalakítást, beleértve az új digitális BSS környezet kezelését és üzemeltetését egy felhőalapú digitális támogatási rendszerarchitektúra alapján, az Ericsson Revenue Managerrel (Bevételkezelő szolgáltatásával) a középpontban.
Az új architektúra egy lean központosított rendszer, amely könnyen adaptálható az egyes piacok igényeihez. Az új generációs BSS technológia megvalósítása lehetővé teszi az adatok közvetlen elérését, az intelligensebb és személyre szabottabb szolgáltatások bevezetését a vállalat globális tevékenységi területén.
A digitális átalakulás eredményeképpen a VimpelCom informatikai rendszerei intelligensebbek, egyszerűbbek és „jövőbiztosabbak” lesznek, amikor a vállalat elkezdi a 4G és 5G szolgáltatások bevezetését. Ezenkívül a VimpelCom folytathatja digitális innovációs stratégiáját, különösen a mobil szórakoztatás, a kommunikáció, a Dolgok Internete (IoT) és mobil pénzügyi szolgáltatások (MFS) területén. Egy szélesebb körű digitális szolgáltatási ajánlattal a VimpelCom ügyfelei testreszabott ajánlatok és online szolgáltatási élmény, valamint egyszerűsített és teljesen digitalizált ügyfélszolgálat előnyeit élvezhetik.
A VimpelCom a világ lakosságának 10 százalékát éri el, így egyedi szerepet játszik a digitális világ elérhetővé tételében, különösen a fejlődő piacokon, ahol az ügyfelek most kezdik élvezni a 3G és 4G technológia előnyeit.