Budapesten nyitották meg csütörtökön európai képviseleti irodájukat a kínai CRRC Industrial Investment Co. Ltd. és a cégcsoport más vállalatai. Bár a világ legnagyobb vasútijármű-gyártójának mondja magát, budapesti irodaavató sajtókonferenciájukon világossá vált, hogy a CRRC elsősorban szuperkondenzátoros városi tömegközlekedési járműveket szeretne eladni Magyarországon és Európában.
A CRRC vezetői azt mondták, ők gyártják a világon a legnagyobb kapacitású szuperkondenzátorokat, és ezeket járművekbe is építik. Ezen kívül a kínai cég további sok helyre beépíti szuperkondenzátorait, ahol az energia termelésének vagy fogyasztásának lökésszerű szakaszai vannak. Ilyen eszközök például a dízelmozdonyok, autók, szélkerekek, olajkút fúrók, daruk, liftek.
A szuperkondenzátoros technológia előnye az akkumulátorral szemben a gyorsabb töltés és a hosszabb élettartam. A CRRC villamosának így nem kell felsővezeték a pálya fölött, csupán a megállókban kellenek töltősínek, amelyek az utascsere alatt feltöltik a szükséges energiával a járművet. Hasonló, megállóban töltött trolit (vagy villanybuszt) is kínálnak.
Újságírói kérdésekre a CRRC vezetői azt közölték, hogy részt kívánnak venni a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai felújításában: emelt sebességű járműveket szállítanának.