A modell nagyban olyan jól működött, hogy az idén 15 éves Ú.Bypass Kft. idén a Savoya Parkban megnyitotta első Okos Pont üzletét a nagyközönség előtt is, és vállalja műszaki cikk és elektronikai eszközeink javítását, felújítását. A cég múltjáról, jelenéről és jövőjéről Bíró Dénessel, a cég üzletfejlesztési vezetőjével beszélgettünk
ELEKTRONET: – Hogyan kezdődött ez a sikersztori még 15 évvel ezelőtt?
Bíró Dénes: – Cégünk jogelődje 2000-ben alakult, elsősorban egy nagy világítástechnikai gyár részére terveztek és építettek vákuumtechnikai gépeket. A világítástechnikai gyártóipartól a mai napig nem szakadtunk el teljesen, mérőrendszereket, gyártásellenőrző eszközöket is fejlesztünk, illetve gyártunk. Ezen üzletágak folyamatos fejlődése mellett újak is alakultak, elsőként 2006-ban a kábeltévés és műholdas beltéri egységek fedőlapjainak esztétikai felújítását végző csoportunk. Készülékházak felújításában, újrafestésében és a feliratok újraszitázásában hatalmas tapasztalatra tettünk szert, így bátran mondhatom, hogy bármilyen típusú készülékházat képesek vagyunk felújítani, de akár egyedi igényeket is ki tudunk elégíteni. Ez az üzletág akkora fejlődést hozott a cég életébe, hogy új telephelyre kellett költöznie, elsőként 2008-ban Soroksárra, majd 2011-ben ide, a Táblás utcai ipari parkba.
EN: – De nemcsak a készülékházak felújítása adja a cég feladatait, egyre több és szerteágazóbb tevékenységet végeznek partnereiknek...
B. D.: – Igen, a készülékházak és a tartozékok esztétikai felújítása mellett mára már a készülékek összeszerelését, hardvereinek és szoftvereinek tesztelését, javítását és a használat közben elveszett, javíthatatlanul meghibásodott kiegészítők beszerzését, az ezekből összeállított egységcsomagok elkészítését is mi végezzük, nemcsak Magyarország, hanem Szlovákia és a Cseh Köztársaság tekintetében is az egyik legnagyobb multimédia-szolgáltatónak. Erre a célra alakítottunk ki egy 910 m2-es korszerű környezetet, ahol az ESD-védett szerviz- és tesztelő-helyiségek mellett saját raktárunkban kerülnek elhelyezésre a javításra váró és a késztermékek.
EN: – A munka pontos elvégzéséhez milyen szabványok szerint dolgoznak?
B. D.: – 2011-ben bevezettük a Microsoft Dynamics Navision termelésirányítási rendszert, 2012-ben pedig az ISO:9001-es minőségirányítási rendszert. Az üzemet pedig az 5S LEAN-módszer szerint alakítottuk át. Minden hozzánk beérkező termék nyomon követése megoldott a folyamat során, biztosítani tudjuk a megrendelő által elvárt legszigorúbb adminisztrációs feltételeket is. Így az évek során egyre több cég bízta ránk eszközei összeszerelését, tesztelését. Teszteltük már a legnagyobb gyártók modelljeit – modemeket, routereket – is stressztesztkabinunkban.
EN: – Milyen új tevékenységekkel bővítették palettájukat a közelmúltban?
B. D.: – Több mint egy évig cégünk működtette az egyik legnagyobb mobilszolgáltató Okos Sarok pontjait. Ez azt jelentette, hogy after sales szolgáltatásként a helyszínen lévő munkatársunk technikai segítséget nyújtott az ügyfeleknek, és ha a gond nagyobb volt, mint amit a helyszínen meg tudott volna oldani, akkor felvette a készüléket a szervizbe. Az üzletág sikere nyomán idén június végén nyitottuk meg első Okos Pont üzletünket a Savoya Parkban, ahol – egy kicsit talán a régi GELKA-szervizekhez hasonlóan – már minden műszaki cikk és elektronikai eszköz javítását, beállítását el tudjuk vállalni. De nemcsak magukkal a készülékekkel foglalkozunk, hanem kiváló csapatunk segítségével a megrendelő otthonában is meg tudjuk oldani a felmerülő műszaki problémákat, például a már megvásárolt készülékek beállítását, összehangolását, a szoftverek frissítését. A telephelyünkön rendelkezésre álló eszközök segítségével megoldható az is, hogy a készülékek színe, mintája összhangba kerüljön a szoba színeivel.
EN: – Milyen eredményeket értek el az elmúlt években?
B. D.: – A megváltozott munkaképességű munkavállalókat is foglalkoztató üzemünk létszáma 70 főre nőtt, és tavaly elértük az 500 millió Ft-os árbevételt. Volt olyan évünk, amikor tízezer beltéri egységet javítottunk, hetvenezret szereltünk össze, több mint százezret újítottunk fel, és tesztüzemünkben, a megrendelő igényeinek megfelelően, elértük a napi tesztelt eszközök számánál a 900 darabot is. Környezettudatosságra törekszünk, ezért telephelyünk energiatakarékosan működik, a lehető legtöbb alkatrészt igyekszünk újrahasznosítani, és megoldott a teljes szelektív hulladékgyűjtés is. A logisztikai, szállítási tevékenységeket is saját eszközeinkkel végezzük, így megrendelőink teljes háztól házig szolgáltatást kapnak. A teljes körű szolgáltatás érdekében nemcsak hardveres és szoftveres oldalról tudjuk segíteni megrendelőinket, hanem az igényeknek megfelelően képesek vagyunk akár országos hálózat kiépítésére és működtetésére, technikai segítségnyújtó/támogató pontok kialakítására, ügyfélszolgálat ellátására, próbavásárlások szervezésére és végrehajtására, és videós útmutatók, oktatóvideók készítésére is.
EN: – Köszönjük az interjút.