A fiatalok sok biológia témájú előadást hallhattak, de emellett többet megtudhattak a Rosetta űrszondáról, a kíváncsiság hatalmáról, vagy éppen arról, hogyan lehet felhasználni a szappanbuborékokat a matematikában. A diákok betekintést nyerhettek a londoni egyetemi rendszer működésébe és a kutatói munka által kínált lehetőségekbe is. Az oxford-i és cambridge-i egyetemek meglátogatása is újabb perspektívákat nyitott meg a diákok számára.
A résztvevők bemutathatták kutatásaikat, eredményeiket egy poszter segítségével. Egy 10 tagú, neves tudósokból, szakértőkből álló zsűri nézte meg és értékelte a munkákat. A legjobb tíz projekt-készítő lehetőséget kapott, hogy másnap bemutathassa munkáját mindenki előtt, tíz perces prezentációban.
A diákkonferencián az ifjú kutatók a múzeumi látogatásokon (Science Museum, National History Museum, stb.) keresztül, szakértők segítségével közvetlenül megismerkedhettek azokkal a témákkal, eszközökkel, amelyek eddigi tanulmányaik során csak „száraz" tankönyvi adatok voltak és csak képeken keresztül láttak.