A 25 éves vonatok Svédország leggyorsabbjai közé tartoznak, végsebességük meghaladja a 200 km/h-t. A 36 jármű új villamos berendezéseit az ABB gyártja, azok beszerelését, a felújított járművek üzembe helyezését pedig a Stadler Rail Csoport szerviz divíziója látja el. A két társaság együttműködése Magyarországon sem ismeretlen, ugyanis a MÁV és a GYSEV részére értékesített, összesen 112 Stadler FLIRT motorvonat villamos berendezéseit is az ABB szállította.
A X2000 típusú nagysebességű billenőszekrényes vonatokat az ASEA (az ABB egyik elődje) gyártotta az 1980-as évek végén. A vonatok az Európában használtaknál sokkal szélesebb kocsitesttel rendelkeznek, így kiemelkedően magas kényelmi színvonalat és tágas utastereket biztosítanak az utasoknak. A járműveket eredetileg a Stockholm-Göteborg vonalra szánták, de később számos más útvonalon is használták őket.
A megrendelés 36 vonatra vonatkozik, melyek nagyjából mostanra értek élettartamuk feléhez. A szerelvények egy hajtott motorkocsiból, négy utaskocsiból, egy étkezőkocsiból és egy vezérlőkocsiból állnak. A felújítás magában foglalja többek között a villamos berendezések, az utastájékoztató rendszer cseréjét, illetve a vezetőfülke felújítását is. A Stadler és az ABB együttműködési megállapodás keretében teljesíti a szerződést. A két cég sikeres kooperációja 2002 óta tart, melynek során több mint 1500 regionális és több mint 300 – többségében Stadler gyártású – vasúti szerelvény készült el hasonló együttműködés keretében. A Magyarországra jelenleg is érkező új FLIRT típusú motorvonatokat az ABB szervizmérnökei is felügyelik.
A Stadler továbbra is bővíti és erősíti szerviz-szolgáltatási tevékenységét. Ennek a törekvésnek a részeként 2013 elején a cégcsoport a szerviz-szolgáltatások számára egy külön divíziót hozott létre. A Svájcban, Németországban, Magyarországon, Algériában, Ausztriában, Norvégiában és Olaszországban meglévő karbantartási szerződések mellett pedig a Stadler további megállapodásokat írt alá Lengyelországban, Svédországban és Hollandiában is. Ezekben az országokban a cégcsoport által karbantartott járművek kiemelkedő rendelkezésre állás mellett üzemelnek. Ezek közül is kiemelkedik az osztrák Westbahn által üzemeltetett emeletes KISS flotta, amely 99,7%-os rendelkezésre állás mellett közlekedik, illetve a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó bázisa által szervizelt 60 darabos MÁV FLIRT flotta, amely 2007 óta átlagos 94-96%-os rendelkezésre állást ér el.
Az ABB továbbá a közelmúltban kapott egy közel 85 millió dollár értékű megrendelést a Stadler Rail-től. Ez alapján az ABB vasúti vontatási berendezéseket szállít a svájci, a luxemburgi és a holland állami vasúthálózatok bővítését, fejlesztését célzó projektekhez. Az új megrendelés alapján az ABB nagy teljesítményű, kiváló energiahatékonyságú, integrált tápegységgel felszerelt vontatási konvertereket, vontatási transzformátorokat és akkumulátortöltőket szállít. A vontatási berendezéseket 90 db villamos vontatású vasúti szerelvényen fogják telepíteni, köztük az emeletes "KISS" vonatokra (amelyek Németországban a gyors és innovatív elővárosi közlekedés egyik fő eszközének számítanak), illetve az elővárosi és a „intercity" vonalakon is jól alkalmazható FLIRT szerelvényekre (a FLIRT elnevezése a „gyors, könnyű, innovatív, regionális, motorvonat" angol szavak rövidítése). A rendeléseket 2015 első negyedévében véglegesítették.