„A tárgyak internetében megvan az a potenciál, hogy alapjaiban átalakítsa társadalmunkat, gazdaságunkat és mindennapi életünket" – mondta Yoon, aki kiemelte, hogy az „IoT-megoldásoknak az emberekre kell koncentrálnia, mivel a tárgyak internete a valóságban nem a tárgyakról, hanem az azokat használó emberekről szól, hiszen minden ember a saját technológiai univerzumának a középpontja." Yoon, aki lassan két éve a cég legfőbb embere, bejelentette továbbá a Samsung IoT-vel kapcsolatos terveit is: 2017-re az összes Samsung televízió, öt éven belül pedig az összes Samsung készülék IoT-kompatibilis lesz, tovább gyorsítva ezzel a technológia elterjedését.
A koreai óriás jelenleg egy olyan szenzort fejleszt, amely a létező legapróbb mozdulatokat is érzékelni tudja. Emellett a vállalat számos csipen is dolgozik, például az ePOP-on (embedded Package On Package), illetve az úgynevezett Bio-Processzoron, amelyek kellően kis méretűek és energiatakarékosak ahhoz, hogy számtalan viselhető kütyübe és mobileszközbe beépíthetők legyenek.
Ugyanakkor a CES-en arról nem esett szó, hogy a 2014-es karácsonyi szezonban a cég profitja több mint harmadával csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Maga a vállalat hozta nyilvánosságra a hírt, mely szerint a karácsonyi szezont felölelő utolsó negyedévben 37,4 százakkal kevesebb nyereséget könyvelhettek el, mint egy évvel korábban. A Samsung előzetes jelentése szerint még így is 4,74 milliárd dolláros profitról van szó, így túlságosan nem kell félteni a vállalatot, de a legutóbbi negyedév 60 százalékos esése után az újabb adatból egyértelműen látszik, hogy valami nagyon nincs rendben, nem alkalmazható tovább az eddig jól bevált stratégia.
A profit csökkenése erős összefüggésben van a cég telefonjainak gyengébb szereplésével, ugyanis a mobilok jelentik az egyik legfontosabb nyereségtermelő kategóriát. Hogy ezen a téren gond van, az már karácsony előtt is látszott, amikor arról jelentek meg sajtóinformációk, hogy halmokban állnak a raktárakban az eladhatatlan Galaxy S5-ök. A telefonok gyenge szereplésére már csak azért is érdemes odafigyelni a Samsungnak, mert az ilyen mértékű gyengülést már egyáltalán nem könnyű visszafordítani – hasonlót élt át nemrég az okostelefonos láz elején kifejezetten domináns HTC is –, főleg nem a Xiaomi és a hasonló kínai vállalatok által gerjesztett árversenyben.