FőoldalÜzletVisszatérne a lakossági piacra a Nokia
2014. november 20., csütörtök ::

Visszatérne a lakossági piacra a Nokia

Nokia-CEOA Nokia szerint a márkaneve még mindig elég jól cseng a piacon ahhoz, hogy a licenceléséből komoly bevételre lehessen szert tenni. Nem mindenki hiszi ezt el neki

A vállalat megfontolja, hogy lehetővé tegye más cégek számára a Nokia brand használatát.
Mióta a Nokia megszabadult a veszteséges telefongyártástól, a cég valósággal szárnyra kapott. Jövőre a vállalat minden üzletágánál növekedést vár, a hálózati üzletágnál pedig a piaci átlagot felülmúló ütemű bővülésre van kilátás. A Nokia berendezésgyártó részlege emellett egyre inkább a szoftverekre és a szolgáltatásokra helyezi a hangsúlyt, amelyeken nagyobb nyereség érhető el mint a termékeken. Ennek eredményeképp 2015-re a részleg nyereséghányada a korábban várt 5-10 százalék helyett 8-11 százalék lehet.

Rajeev Suri elnök-vezérigazgató az elemzői tájékoztatón arról is beszélt, a Nokia márkaneve továbbra is jól cseng a lakossági piacon és a vállalat foglalkozik azzal a lehetőséggel, hogy visszatérjen ide. A cég azonban nem gyártóként kíván jelen lenni a piacon, hanem a márkanevét licencelné más vállalatok számára. A jövőben így ismét érkezhetnek a piacra például Nokia telefonok, de a finn vállalat szerint nem csak telefongyártók, hanem más vállalatok számára is nyitott lenne a lehetőség a Nokia brand licencelésére. (A Nokia az ezredfordulót követően a világ legértékesebb márkanevei közé számított, a Forbes szerint napjainkban már nincs az első százban sem. Az Interbrand hasonlóan értékel, szerintük 2011-ben világ 8. legértékesebb márkája volt a Nokia, még 2012-ben is a 14. helyen volt, aztán 2013-ban az 57. helyen állt, 2014-ben pedig már csak a világ 98. legértékesebb márkája volt a finn cég. Fölmerül tehát a kérdés: tényleg van mint bér beadni?)

Több évtizedes mobilipari jelenlétét nem csak a márkanév licencelésével próbálja meg kiaknázni a Nokia, hanem kiterjedt szabadalmi portfóliójára is erőteljesen építene. A Nokiának van ugyanis az egyik legtöbb szabadalma a mobiliparban, a cég kinyilvánított célja, hogy ezekből bevételt lásson. Rajeev Suri szerint még nem aknázták ki teljesen a szabadalmi portfóliójukat.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény