Az OMSZ-nek nem volt idegen az Enterprise Group tevékenysége, hiszen 20 éve használják elégedettséggel a magyar cég által szállított 104-es segélyhívást fogadó telefonrendszert. A konzorcium keretében az Enterprise Group a telefónia, valamint az informatikai hálózat fejlesztését végzi – főbb feladatai közé tartozik többek között a segélyhívások fogadásának biztosítása, a hívások munkatársak (ügyintézők) közötti elosztása, a kiszolgáló informatikai hálózat és információvédelmi rendszer fejlesztése, valamint a hanganyagok rögzítésének és archiválásának megoldása –, a Tigra Kft. pedig – az Enterprise munkatársaival közösen – a mentésirányítást támogató rendszer (CAD) bevezetéséért, továbbá az adatközponti infrastruktúra szállításáért, illetve beüzemeléséért felel.
A MIR fejlesztése kapcsán két fő célt tűzött ki az OMSZ: a jelenlegi 15 percen belüli kiérkezési arány 79,80%-ról 86,80%-ra emelkedjen, valamint az eddigi 70%-ról 80%-ra növekedjen a megfelelő egység riasztási aránya is. Ez utóbbi azt jelenti, hogy minden hívásnál az a mentő indul el a hívás helyszínére, mely az adott esethez szükséges minden eszközzel rendelkezik. Ehhez egy olyan komplex támogató rendszerre van szükség, mellyel a munkatársak munkakörülményei jelentős mértékben javulhatnak, munkájukat magasabb színvonalon végezhetik, valamint amellyel a szervezet megfelelhet az európai normatíváknak és a 21. század követelményeinek is.
Jelenleg Magyarországon 260 mentőállomás működik, ezeken lévő mentőegységeket 20 mentésirányítási csoport és egy válságkezelő központ szakállománya vezényli. A közel 200 mentésirányítási munkahelyen lévő többmonitoros munkaállomás az esetek elektronikus rögzítésén felül, oxiológiai (sürgősségi ellátás) protokollban, navigációban és grafikus térkép-megjelenítésben, valamint erőforrás tervezésben is segíti a mentésirányító állomány munkáját. A MIR projekt során közel 1000 mentőautót szerelnek fel intelligens fedélzeti terminállal, melyen megjelennek a mentésirányítási rendszerrel rögzített hívások adatai: a bejelentő neve, elérhetősége, az eset adatai, navigációhoz szükséges cím, térképi adatok, koordináták. Az intelligens fedélzeti terminálnak köszönhetően a mentő elindulhat a helyszínre a pontos adatok ismerete nélkül is, hiszen útközben, elektronikus formában megkapják a szükséges információkat az esetről, ezzel pedig csökken a kiérkezéshez szükséges idő.
A júniustól működésbe lépő új MIR nem csupán a prehospitális sürgősségi ellátás minőségét javítja majd jelentősen, hanem biztosítja az esélyegyenlőséget is az ellátásra szoruló állampolgárok számára a helytől és időtől független, magas szakmai színvonalon nyújtott szolgáltatásokon keresztül, hiszen azokon a helyeken is garantált lesz az időben történő kiérkezés, ahol a mentőhálózat kevésbé fejlett, vagy az útviszonyok nem megfelelőek, esetleg nagy távolságokat kell áthidalni.
Az új MIR, illetve a fedélzeti terminálok nagy lehetőségeket rejtenek a jövőre nézve is, további fejlesztésekkel például a terminál összeköthetővé válhat a mentőben található fiziológiai egységekkel, így az autóban mért értékeket elektronikus formában továbbíthatják az ellátó intézményeknek. Ezzel szükségtelenné válna az adatok újbóli felvitele, valamint a kórelőzmények is – gyógyszerallergia és egyéb információk – megtekinthetővé válhatnak, így a páciens gyors és hatékony ellátást kaphat.
Az egészségügyi IT infrastruktúra vonalán maradva az Enterprise Software üzletága is nagy előrelépést tett: a 2012-ben debütáló és mind ügyfélkörben, mind funkcionalitásban folyamtosan bővülő EMMA 1.0 után hamarosan bemutatja a cég a technológiailag és arculatig is teljesen megújított EMMA 2.0-t, mely a felhasználói tapasztalatokra építve felhő alapú működésre optimalizálva, számos új funkcióval kiegészülve teszi még teljesebbé a használatot. A verzió egyik nagy újdonsága többek között a betegazonosítás területén alkalmazható arcfelismerő rendszer lesz, melynek demo verziója az áprilisi Magyar Kórházszövetség idei kongresszusán mutatkozik be.
A cég célja 40%-os részesedés megszerzése a magyarországi HIS piacon, így idei terveik között szerepel két versenytársuk megvásárlása, és a további jelentős létszámbővülés: a szervezet megduplázódása várható.
A PLM üzletág két nagy sikere, hogy a cég a tavalyi évben, alig 1 évvel a disztribútori szerződés megkötését követően Siemens Top Partnerré vált a CEE régióban, valamint a nemzetközileg elismert Vero Software disztribútoraként kezdhette meg az évet. Az Enterprise Group ugyanis 2014. január 1-jétől a Vero Software, a világ egyik vezető CAD/CAM szoftvereket gyártó vállalatának viszonteladó partnere. Ezzel egyidejűleg a termékekhez csatlakozó egyéb feladatokat – mint a termék lokalizáció, illetve a magyar nyelvű honlapok készítése – is átvállalta a korábbi magyarországi forgalmazótól. A 2014-es év slágerterméke valószínűleg a Tecnomatix lesz, melynek fejlesztése az MTA SZTAKI - Fraunhofer Projekt Központtal együttműködve történik. A ég célja ebben az üzletágban az, hogy 3 éven belül piacvezetővé váljon.
A Consulting üzletág is eredményes évet zárt, a vállalat meghosszabbította SAP Gold Partneri státuszát, valamint Közszféra minősítést szerzett. E státuszoknak köszönhetően a vállalat Consulting üzletága különösen rugalmas és kedvező feltételű SAP bevezetési és támogatási szolgáltatásokat nyújthat a legkülönbözőbb iparágakban jelenlévő nagyvállalati ügyfeleinek.
Nagy lendületet adott a cégnek, hogy a Váci Greens irodaházban környezetbarát környezetben, kiváló munkakörülmények között folytatja a tevékenységét.
A cég árbevétele és munkavállalónak száma folyamatosan nő és az iparági trendek is a cég töretlen fejlődését vetítik előre.