A Bravotech Group eddigi sikeres pályafutása az Euronics üzletlánc részeként volt ismeretes, a Vöröskő Kft. társaságában. 2013. december 31-vel eladta a Euronics márkanevet a Vöröskő Kft.-nek, akivel közösen üzemeltette Magyarországon az Euronics szaküzleteket. A Bravotech mára úgy érezte, hogy kihasználta az eddigi üzleti tevékenységében rejlő lehetőségeket, további fejlődés új kapcsolatban lehetséges. A svájci tulajdonú Expert üzletlánc pedig európai terjeszkedése során a magyar piacot vette célba, és a Bravotechen megfelelő társra talált. Megalapították az Expert Magyarország Kft.-t, amelynek ügyvezetője Rohrböck András. Az erős nemzetközi pozíció és a közel 50 éves piaci tapasztalat jelentős szerepet játszott abban, hogy a Bravotech Group csatlakozott az Expert International-hez.
Az Expert a világ egyik legnagyobb műszaki kiskereskedelmi hálózata, világszerte 20 milliárd euró forgalmat bonyolít évente. Európában, 17 országban, 3 000 bolttal van jelen, a tavalyi évet közel 10 milliárd euró forgalommal zárta. Az 1967 óta működő hálózatot – egy 2010-ben készült európai felmérés szerint – a kiváló minőségű termékekkel, a barátságos, felkészült szakembergárdával és szakszerű szolgáltatásokkal azonosítják a fogyasztók.
„A Bravotech Group különböző vásárlói szegmenseket kiszolgáló üzletei (HifiNet, SmartZone, Bemutatóterem, Euronics) és webáruházai évek óta hasonló filozófia szerint működnek, mint az Expert szakkereskedések. A néhány éve jelentősen megváltozott fogyasztói igényekre és vásárlási szokásokra reagálva elkezdtük ötvözni az internetes vásárlást a hagyományos szakkereskedésekben történő értékesítéssel. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk munkatársaink magas szintű képzésére, hogy valódi szakértőként tudják segíteni a vásárlókat a számukra legmegfelelőbb termékek kiválasztásában.
Eredményes működésünk és a pozitív fogyasztói visszajelzések mellett az Expert International sikerei is igazoltak minket abban, hogy a lehető legjobb stratégia mentén haladunk. Csatlakozásunk az Expert-hez logikus választás volt, hiszen számos ponton hasonló értékesítési modellel dolgozunk (a bolti és az internetes értékesítés összekapcsolása, képzett értékesítési csapat, értéknövelt szolgáltatások), mint a nemzetközi hálózat. 2013. szeptember 7-étől már egyelismert, nemzetközi csoport tagjaként, annak támogatásával erősítjük és növeljük tovább piaci pozícióinkat."
A további tervekről, a kezdésről pedig így nyilatkozott:
„Októberben elkezdődik a Bravotech Group jelenlegi üzleteinek átalakítása. Az év végéig várhatóan 90 üzlet újul meg és nyit újra, immár Expert szakkereskedésként. Többek között a Bravotech Kft. által üzemeltetett 47 Euronics üzlet is Expert márkanéven működik tovább. Az új dizájn mellett, magasabb színvonalú kiszolgálás és minőségi szolgáltatások is várják a fogyasztókat."
Az Expert műszaki szakkereskedések az európai trendekhez igazodva 300 ... 1200 m2 alapterületű üzlethelyiségekben működnek majd. Ezzel a teljes kínálat kb. 30 százaléka jelenik meg a boltokban. Emellett azonban, hazánkban jelenleg egyedülálló módon, képzett eladók segítségével, tableteken keresztül tudják megtekinteni a vásárlók az Expert teljes kínálatát. Így a méretgazdaságosság megtartása mellett, az Expert szaküzletek teljes választéka elérhető a fogyasztó számára, ott a helyszínen.
„A Gfk. első féléves adatai szerint a háztartási készülék piac mennyiségben 5,6 %-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A Bravotech Group ugyanebben az időszakban 53 százalékos növekedést produkált, ami a piaci növekedésnek közel tízszere. Szigorú és következetes beszerzési politikánknak, árképzési mechanizmusunknak és a fogyasztói igények folyamatos monitorozásának köszönhetjük dinamikus fejlődésünket. Az új márkanév bevezetésével és az országos expanzióval 20 ... 30 % közötti forgalomnövekedéssel számolunk 2014-re." – tette hozzá Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Mi vásárlók pedig kíváncsian várjuk az új vásárlási lehetőségeket.