Az ASEAN térséggel való szoros gazdasági kapcsolat kiépítése és erősítése többek között azért is nagyon fontos, mert az említett országok bruttó hazai terméke (GDP) a 2013-2017 között időszakban az OECD előrejelzése szerint Szingapúrban 3,1%-kal, Malajziában 5,1%-kal, Thaiföldön szintén 5,1%-kal, Vietnámban 5,6%-kal, Indonéziában 6,4%-kal, és a Fülöp-szigeteken 5,5%-kal bővül.
Magyarország és a Duna Régió országai részére kiváló üzleti, befektetési lehetőség a térséggel kialakított gazdasági kapcsolat elmélyítése. A kérdések megvitatására nagy érdeklődés mutatkozott, mintegy másfél százan voltak kíváncsiak a „kis tigrisek" által kínált lehetőségekre.

Skultéti Vilmos, Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. ügyvezetője sikerekről és eredményekről számolt be az eddig kiépített üzleti kapcsolatok tekintetében, amelyhez tapasztalatait kész átadni minden érdeklődő vállalkozásnak.
Wintermantel Péter, a Külügyminisztérium Helyettes Államtitkára a kormányzati támogatást mutatta be, a Külügyminisztériumnak célja és feladata a partnerkapcsolatok létrehozása, amelyet lehetőségeihez képest támogat, és ismertette a magyar befektetési lehetőségeket az ASEAN régióban, majd Nátrán Roland, a Magyar Export-Import Bank Zrt. vezérigazgatója beszélt a finanszírozás lehetőségeiről az ASEAN térség országaiban.
Dr. Kerekes György, elnökhelyettes, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) szerepét mutatta be az üzleti fórum hallgatóságának. A hivatal kettős tevékenységéből (üzletfejlesztés és befektetés ösztönzés) most a magyar befektetési lehetőségekről beszélt az ASEAN régióban, amelyekre már eddig is van sikeres példa, de a további lehetőségek nagyok.
Az üzlet fontos, és elsődleges, de az ember néha pihenésre, kikapcsolódásra is vágyik, és ha ez összekapcsolható az üzlettel, akkor dupla a haszon. Erről tartott előadást Bakó Balázs, értékesítési vezető, az OTP Travel Kft. részéről: „Kétoldalú fejlesztési lehetőségek a turizmus területén – be, és kiutazó turizmus –" címmel. A műszaki kapcsolatépítéshez ugyanis elengedhetetlen egymás kultúrájának megismerése, ami a túrizmus révén valósulhat meg.
A délutáni szekcióban a meghívott vendégek tartottak előadást országaikról. Maruli Tua Sagala, az Indonéz Köztársaság Nagykövete előadásában „A csodálatos Indonézia üzleti élete és turizmusa" címmel az indonéz szigetvilág csodáiról beszélt. Ezt követte két malajziai előadás: „Malajzia – Az Ön stratégiai partnere" Nor Aida Wasir, Kereskedelmi Biztos, MATRADE, Varsó, majd Maizan AHMAD, igazgató, Frankfurt „Turizmus Malajzia" címmel.
A Fülöp-szigetek képviseletében Dakila F. Gonzales, a Fülöp-szigeteki Turisztikai Hivatal Franfurt am Main-ban székelő adminisztratív asszisztense és attaséja, és Jose Antonio S. Buencamino, kereskedelmi tanácsos, Fülöp-szigetek Nagykövetségének Kereskedelmi és Befektetési Központja, Berlin: „Az Ön úticélja és Üzleti partnere Ázsiában", végezetül pedig „Thaiföld – A magyar vállalkozók ígéretes üzleti partnere" címmel tartott előadást Chanin Khaochan, Beruházási Tanács Igazgatója, Frankfurt és Buzás Péter, Marketing koordinátor, kereskedelmi ügyekért felelős tisztviselő, Thai Trade Center Budapest.
A sikeres konferencia remélhetőleg az üzleti kapcsolatok felvirágzásában kamatozódik.