A vállalatok mintegy 32 százaléka számolt be arról, hogy az alkalmazottak ballépései okozták a legtöbb vállalati adatszivárgást, amelyek súlyos anyagi károkkal jártak az elmúlt években. Továbbá a vállalatok közel 30 százaléka számolt be olyan pénzügyi incidensről, amelyet a munkavállalók mobil eszközeinek elvesztése vagy ellopása okozott, valamint a vállalatok 19 százaléka számolt be adatszivárgásról. A megkérdezett cégek további 18 százalékát pedig érte már anyagi kár helytelenül alkalmazott mobil eszközök miatt.
Súlyos költségek
Az adatvesztés költségeinek oroszlánrészét az adatvesztés utáni helyreállítási munkálatok okozzák, az elvesztett lehetőségek, a nyereség kiesése, valamint a harmadik fél kármentesítési folyamatai, amelyeknek összege vállalatonként, átlagosan 566 000 dollárt (átszámítva közel 125 000 0000 forintot) emészt fel. Az alkalmazottak továbbképzése, valamint az informatikai-infrastruktúra fejlesztése és frissítése további 83 000 dollár értékű kárt okoz. A legnagyobb értékű károkat eddig Észak-Amerikából jelentették, ahol átlagosan a vállalatoknak 818 000 dollárjukba került egy-egy informatika-biztonsági krízis. Ami a hazai régió helyzetét illeti, Európában egy-egy ilyen adatvesztési incidens esetenként átlagosan 627 000 dollárba kerül a nagyvállalatoknak.
Összetett probléma, átfogó megközelítés
A fent említett incidenseket ma már a legnagyobb százalékkal minimalizálni lehet vagy akár teljesen meg is lehet szüntetni, azáltal hogy felkészítjük a vállalat alkalmazottait a különböző típusú fenyegetettségekre, valamint megfelelő biztonsági elvek alkalmazásával. A másik fontos lépés az adatlopásokra specializálódott biztonsági megoldások alkalmazása, mint amilyen a Kaspersky Endpoint Security for Business is.