A Lenovo, 15,5 százalékos piaci részesedésével továbbra is töretlenül halad a PC piac első helye felé, miközben átalakította és felgyorsította a szükséges folyamatait annak érdekében, hogy a PC Plus terület vezető gyártója legyen. Ennek eredményeképpen a Lenovo, a Smart Connected eszközök piacán már 5,9 százalékos piaci részesedéssel bír, amelynek köszönhetően a harmadik legnagyobb Smart Connected eszközöket gyártó vállalat a világon.
A Lenovo a negyedik negyedévben rekord mértékű, 7,8 milliárd dolláros bevételt ért el, amely 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat adózás előtti jövedelme 166 millió dollár volt a negyedik pénzügyi negyedévben, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Összehasonlítva az összesített 13 százalékos iparági csökkenéssel, a Lenovo kiemelkedően magas 14 pontos növekedést ért el, így immáron 16 egymást követő negyedévben a legdinamikusabban növekvő vállalat az iparágban.
A társaság bruttó nyeresége a negyedik pénzügyi negyedévben 963 millió dollárra nőtt, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest továbbá a bruttó árrés 12,3 százalék volt. A negyedik negyedév üzemi haszna 169 millió dollár volt, amely 67 százalékos növekedést jelent, míg a Lenovo nyeresége 90 százalékkal, 127 millió dollárra növekedett. A negyedik negyed pénzügyi negyedévében a részvények értéke 1,22 amerikai dollár vagy 9,46 hong-kongi cent volt. A Lenovo igazgatósága végső osztalékként az egy részvényre jutó 1,81 amerikai dollár cent értéket állapított meg a 2013 március 31-ig bezáruló pénzügyi évben.
2012/13 pénzügyi évében a Lenovo a PC-szállításának eredményei évről-évre 10,2 százalékkal nőttek, míg az általános iparági visszaesés értéke 8,1 százalék volt ugyanebben az időszakban. A teljes évi bruttó nyereség 4,1 milliárd dollár volt, amely 18 százalékos növekedést jelent az előzőleg vizsgált időszakhoz képest. A bruttó árrés 12 százalék volt, míg az üzemi eredmény a teljes pénzügyi évben 800 millió dollár volt, 37 százalékos emelkedéssel. A Lenovo jövedelme 34 százalékkal nőtt, elérve ezzel a 635 millió dollárt.
„A 2012/2013-as pénzügyi évben sikerült a PC eladásainkat 10,2 százalékkal növelni, miközben az iparág összesen 8,1 százalékos csökkenést tapasztalt. A kihívásokkal teli makrogazdasági, illetve a folyamatosan átalakuló PC piaci környezet ellenére a Lenovonak sikerült kiemelkedő eredményeket felmutatnia. Amit a legfontosabbnak tartok kiemelni, hogy a rekord mértékű piacrészesedés és nyereség mellett, az okostelefonok és a tabletek piacán mutattuk fel a legnagyobb növekedést. Éves szinten az okostelefon eladások 370%-al nőttek világszinten és ezen a piacon a Lenovo jelenleg a második legnagyobb okostelefon gyártó Kínában. A jövőben a gyorsan növekvő tablet, okostelefon és a nagyvállalati kiszolgálók területeire összpontosítjuk befektetéseinket, miközben továbbra is erősítjük a fő PC üzletágunk jövedelmezőségét. A PC üzletághoz hasonlóan, bízunk benne, hogy ezeken az új területeken is sikereket fogunk elérni." - mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója.
A cég a Lenovo EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) területen 11 százalékkal növelte a PC-szállítások volumenét a negyedik negyedévben, megerősítve ezzel második helyét a régió PC piacán, 11,8 százalékos piaci részesedéssel, ami 3,2 pontos növekedést jelent az előző évhez képest. A régió összértékesítése a negyedik negyedévben elérte az 1,8 milliárd dollárt, amely 6 százalékos javulást jelent az előző időszakhoz képest, s egyben a Lenovo globális eladásainak 24 százalékát jelenti. Az üzleti haszonkulcs 2,3 százalék volt, éves szinten 1,4 százalékpontos növekedéssel.