Damien Perillat, a PayPal regionális ügyvezetője a következőket nyilatkozta a kutatás kapcsán: „Az olyan kulturális javak, mint a könyvek és a DVD lemezek idén is nagyon kedvelt ajándékok, azonban a szakértők szerint 2012 karácsonyi slágerterméke a táblagép. Amennyiben ezt szeretnénk vásárolni szeretteinknek, érdemes külföldön is körülnézni, mivel a neten remek alternatívákat találunk kiváló ár-érték arányban. Egyébként remek érzés úgy vásárolni a kanapénkon ülve, mintha Párizsban, New-Yorkban vagy Hong-Kongban lennénk” – nyilatkozta az ügyvezető.
Sokszor még mindig olcsóbb az Egyesült Államokból vásárolni
Például egy kártyafüggetlen iPhone 5 16 GiB készülék az Egyesült Államokban 140.000 forint körüli ártól kapható, míg ugyanez a telefon Magyarországon nagyjából 209.000 forintért vihető haza.
Az Egyesült Államok kedvező árainak oka továbbra is az amerikai dollár viszonylagos gyengesége az euróhoz és a forinthoz képest. Bár az Európai Unión kívüli külföldi online vásárlás továbbra is áron felüli költségekkel járhat (szállítási díj, vám), a véglegesen fizetendő összeg így is sok esetben jelentősen alulmarad a hazai áraknak. Magyarországon jelenleg a magánszemélyek közötti árucsere 45 euróig teljesen vámmentes, 45,1 és 150 euró között vámmentes, de 27% ÁFA terheli, míg efölött az érték fölött termékkategóriánként változó vámösszeggel kell számolnunk, amelynek értéke 0-12% között változik. A mobiltelefonokra a vám értéke például 2,5%.
Az Egyesült Államok mellett figyelmet érdemes Ázsia is, amely tovább erősítette pozícióit rendkívül kedvező áraival és a márkás termékekhez hasonló specifikációkkal rendelkező készülékek széles választékával.
Mi az ideális karácsonyi ajándék?
Az általános vélekedés szerint az elektronikai cikkek az ideális ajándékok a fiatal férfiak számára, azonban egy idei kutatás szerint már az amerikai gyermekek sem játékokat kérnek a mikulástól. A legtöbbjük kívánságlistáján a táblagép szerepel.
A kozmetikumok közül a kutatás során számos termék Magyarországon kapható a legolcsóbban a vizsgált piacok közül, ilyen például az egyik legkedveltebb női illat, a Dior J’adore (50 ml) és a luxus testápoló krém, a Vichy Aqualia Thermal Rich (50 ml). Itt akár több ezer forintos különbségeket is tapasztalhatunk Magyarország javára.
Ázsia, a jó árak földje
Az európai országok lakói a válság kezdete óta egyre kevesebbet költenek a karácsonyi vásárlásra, és a bevásárlólistáról számos drága ajándék lekerült. A problémára megoldást jelenthet Ázsia számos online üzlete, amelyek a márkás termékekhez hasonlókat kínálnak az eredeti ár töredékéért.
A PayPal és az egyik legnagyobb ázsiai webshop, a Lightinthebox.com közös kutatása alapján az európai vásárlókat a divatcikkek és a szórakoztató-elektronikai cikkek érdeklik legjobban. Az árakat tekintve az ázsiai termékek 50-70%-kal kerülnek kevesebbe, a hasonló külföldi márkák produktumainál. A vámszabályok ezesetben is megegyeznek a korábban tárgyaltakkal.
Példaként az idei év slágertermékét, a táblagépet szemlélve az egyszerűbb modellek már akár 50-60 euróért megvásárolhatóak, ami 14.000-17.000 forintnak felel meg - de a legújabb Android operációs rendszerrel szerelt, komolyabb készülékekért sem kérnek többet 100-150 eurónál (28.000-42.000,-). A digitális fényképezőgépek árai nagyjából 65-150 euró között mozognak a LightIntheBox.com szerint.
Karácsonyi bevásárlás – egyszerűbb és biztonságosabb a PayPal használatával
Az idei ünnepi időszak egyik nyertese minden kétséget kizárólag a mobilfizetés volt. Az okotelefonok, táblagépek és egyéb mobil eszközök lehetővé teszik tulajdonosuknak, hogy bárhol és bármikor megvehessenek szinte bármit az interneten keresztül. 2012 telén az Egyesült Államokban minden korábbi rekord megdőlt és úgy tűnik ez a vásárlási forma a mindennapok szerves részévé vált.
„Nem kétséges, hogy a karácsonyi időszak a kereskedelemben kiemelt figyelemnek örvend, mivel az üzletek 20-25%-kal nagyobb forgalommal üzemelhetnek. Hogy érzékeltessük ennek mértékét, a 2012-es labdarugó Európa Bajnokság teljes forgalma meg sem közelítette a szervező Lengyelországban karácsonykor elköltött összegeket. Erős növekedést regisztráltunk a mobilfizetések terén. A felhasználók már nem csak árösszehasonlításra használják készülékeiket, de gyakran azonnal vásárolnak is rajtuk... néha akár a boltban állva is” – tette hozzá Damien Perillat.