A szokásos éves Hype Cycle felmérése rendre az év első felének tapasztalataira alapozva vázolja fel, mely területek lehetnek sikeresek a különféle technológiai iparágakban. Az informatikai témákat összefoglaló mellékelt ábra azt is érzékelteti, melyek azok az irányzatok, amelyek mostanában kerülnek az érdeklődés középpontjába, de azt is láthatjuk, milyen trendek nem váltották be a hozzájuk fűzött korábbi reményeket.
Manapság leginkább a második szakaszban található csúcsra érdemes figyelni: ezekre a technológiákra már készen áll a felvevőpiac. A Gartner szerint egyebek között ide tartozik az üzleti tevékenységeket játékokra alapozva kihívásként kezelő gamifikáció, a hibrid cloud alapú megoldások, a háromdimenziós nyomtatás, a saját eszközök munkahelyi használatának gyakorlata (BYOD), vagy épp a közösségi analitika.
A harmadik rész egy időleges leszálló ágat mutat: ez az a etáp, amikor a nagy elvárások után a termékeknek vagy szolgáltatásoknak bizonyítaniuk kell életképességüket, profitabilitásukat, máskülönben eltűnnek a süllyesztőben. Ilyen például a felhő alapú számítástechnika egésze, a memóriában végzett analitika, vagy épp az egyelőre kissé akadozva terjedő mobilfizetés.
A negyedik részbe sorolt témakörök már kifejezetten jó helyzetben vannak. Ezek túlélték az előző oszlop megpróbáltatásait, kiállták az idő és a piac próbáját, így újra felszálló ágba kerülve menetelnek a siker felé. Ide a bevált, közismert és jól jövedelmező termékek vagy szolgáltatások tartoznak. A Gartner szerint ide sorolhatók a számítástechnikában végleges helyet találó táblagépek, az üzleti folyamatokban is használt konzumer eszközök gyakorlata, vagy épp a biometrikus azonosítási technológiák. A közeljövő sztárja pedig a kutatás szerint egyértelműen a prediktív analitika.