A PayPal inStore alkalmazás egyesíti az online vásárlás rugalmasságát a bolti vásárlás élményével, és Androidos, valamint Apple iOS készülékekre (iPhone és iPad) is elérhető. A használat rendkívül egyszerű: a vásárló a bolt területén bárhol kifizetheti az árut PayPal számlájáról, amit egy, a telefonján megjelenő vonalkód és tranzakciós szám igazol. Ezután csupán annyi a dolga, hogy a vonalkódot a kasszánál beszkenneltesse, és már csomagoltathatja is az árut. Az alkalmazás egyben kezeli a fizetéseket, a leárazásokat és a visszatérítéseket is.
A PayPal inStore alkalmazással rendkívül biztonságos a fizetés: a vásárló egy PIN kóddal léphet be a programba, amely semmilyen személyes vagy pénzügyi információt nem tárol a telefonon, és akár mobilhálózat és WiFi kapcsolat nélkül is működik. Az alkalmazás lehetőséget kínál arra is, hogy a vásárló egy korábban, interneten vett terméket is visszacseréljen a boltban.
Cameron McLean a PayPal Egyesült Királysági vezetője elmondta: "A mai nap jelenti annak a csendes forradalomnak a kezdetét, amely megváltoztatja, vásárlási szokásainkat. Kifejlesztettünk egy nagyon biztonságos és egyszerű módot arra, hogy kedvenc boltjainkban mobillal is fizethessünk. Az online és offline vásárlás közötti határvonalak rövidesen teljesen összemosódnak, mivel terveink szerint 2016-ig minden brit bevásárlóutcában lehetséges lesz a pénztárca nélküli vásárlás - csak a telefonunkra lesz szükség" - nyilatkozta McLean.
"A megoldásunk megmutatta, hogy nincs feltétlenül szükség NFC technológiára ahhoz, hogy a mobiltelefonos fizetés működjön. A szolgáltatás működéséhez szükséges okostelefonnal a legtöbb PayPal felhasználó már rendelkezik, sőt az üzleteknek sem kell új eszközöket beszerezniük, hogy kezelni tudják a fizetéseket."
A PayPal 1998-as megalapítása óta arra törekszik, hogy felhasználói számára minél egyszerűbb és mobilisabb pénzküldési és fogadási megoldásokat nyújtson. Ennek a folyamatnak a lépései például a PizzaExpress-szel történt megállapodás, aminek köszönetően már több mint 400 étteremben lehet telefonnal fizetni, vagy a közelmúltban az Egyesült Államok 15 kiskereskedelmi áruházában történt bevezetés is. "2011-ben 4 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak a felhasználók mobiltelefonjuk segítségével, idén pedig 7 milliárd dolláros forgalomra számítunk" - tette hozzá McLean.
Ish Patel, az Aurora Fashions üzletág-igazgatója egy sokkal személyesebb élménynek nevezte az effajta fizetést. "Az új technológiáknak köszönhetően a vásárlók egyre színvonalasabb és izgalmasabb szolgáltatásokkal találkozhatnak a boltokban. A flexibilis fizetési módok immár szerves részét képezik annak a vásárlói élménynek, amit az online fizetések során már megszokottak.
A PayPal-lel kötött megállapodásunk lehetővé teszi, hogy vendégeink biztonságosan vásároljanak mobilkészüleikkel. Büszkék vagyunk arra, hogy boltjaink az elsők között csatlakoztak egy ilyen innovatív kezdeményezéshez" - mondta el Patel.