A 2011-es év jelentős kihívásokkal állította szembe a piaci szereplőket. A nehéz világgazdasági helyzet mellett, a bekövetkezett természeti katasztrófák is - mint a tavaly tavaszi japán szökőár-katasztrófa és az őszi thaiföldi árvízkatasztrófa - komolyan érintették a piacot. A kialakult helyzet a Franciaországban az öt legnagyobb beruházó között számon tartott Schneider Electricet is új feladatok elé állította, hiszen komolyabb átrendeződés ment végbe a termékek rendelkezésre állása és szállítása kapcsán. Várhatóan ez a folyamat 2012 első felében még éreztetni fogja hatását.
Bíztató üzletági eredmények
Sikeres évet zárt a cég legtradicionálisabb és egyben legmeghatározóbb üzletága, az Energiaelosztás Üzletág. Az üzletág növekedése mögött elsősorban a vevők kiszolgálásának javítása érdekében tett lépések álltak. A Schneider Electric megerősítette az ajánlatadó és műszaki támogató osztályát, így megbízhatóbban ad magas műszaki színvonalú ajánlatokat. Továbbá az elmúlt évben jelentős raktárkészlet-fejlesztést hajtott végre az üzletág. A hazai leányvállalat működését segíti az is, hogy a vállalatcsoport 17 országát kiszolgáló logisztikai központ Magyarországon, Szigetszentmiklóson található.
A LifeSpace üzletág szintén növekedést tudott felmutatni. A fejlődés az üzletág meghatározó termékkörének, a villanykapcsoló-családok területén történt sikeres termékbevezetéseknek köszönhető. A termékcsaládok megbízható műszaki minőséggel párosuló, igényes megjelenést biztosító modern vonalvezetésük mellett, a kivitelező partnerek számára flexibilis szerelhetőséget nyújtanak. A termékcsaládok modelljei széles árskálán mozognak, így kielégítik a különböző árkategóriák vásárlóinak az igényét.
Az IT üzletág számára a disztribúciós csatorna volt az a szegmens, amely a stagnáló piac ellenére is jelentős növekedést produkált. Ez a teljesítmény segítette hozzá az üzletágat a várakozásokon felüli eredményesség eléréséhez.
A Schneider Electric Energia üzletága 2011 folyamán, a gyorsan változó vállalati és piaci környezet ellenére is növekedést ért el, elsősorban a vevőkkel kialakított kölcsönös partneri együttműködéseknek köszönhetően. Siker volt 2011 abból a szempontból is, hogy az üzletág számos érdekes, mérnöki szempontból is kihívást jelentő alállomási projektet valósított meg.
Az üzletág célja 2012-ben is változatlan: a vásárlók magas szintű kiszolgálása az Energia üzletág teljes termék- és szolgáltatáspalettáját kínálva. Ennek megfelelően stratégiai feladat a Schneider Electric hagyományos termékértékesítési modellje mellett a komplex projektek kivitelezése, teljes lebonyolítása, melyet a Vevőkkel történő tradicionális, konzultatív együttműködés keretein belül kíván megvalósítani az üzletág.
A pozitív eredmények megőrzése érdekében az Ipar üzletág gondoskodik a gyors és hatékony szállítás visszaállításáról, és új megoldásokkal kíván megjelenni mind a folyamatirányítás, mind pedig a gépipari automatizálás területén.
"Vállalatunk dolgozói mellett, számos partnerünkkel és beszállítónkkal folytatott együttműködésünk jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy 2011-ben a nehéz gazdasági és iparági helyzet ellenére növekedést tudtunk elérni. Az idei évben is arra törekszünk, hogy partnereink bizalmát megőrizve tovább erősítsük a Schneider Electric piacvezető pozícióját, fenntartsuk és megerősítsük a dinamikus növekedés lehetőségét" - mondta Spilkó József, a Schneider Electric magyarországi leányvállalatának vezérigazgatója.
Előretekintés - Hatékonysági megoldások minden környezetben
A vállalatcsoport az elmúlt évhez hasonlóan idén is számos projektet kíván megvalósítani, az üzletágak szakértelmével, valamint teljes termék és szolgáltatáspalettájának kínálatával. A vállalat 2012-ben is hangsúlyt fektet arra, hogy újdonságokkal és fejlesztésekkel frissítse portfolióját.
Az Ipar üzletág az automatizálás mellett továbbra is célként tekint az energiahatékonysági megoldásainak bővítésére és piaci népszerűsítésre. Ezzel is lehetőséget kínálva a hazai vállalkozásoknak, hogy termelésüket még piacképesebbé tegyék. Az Energiaelosztás üzletág termékpalettája számos újdonsággal - az energiamenedzsmentet megvalósító és egyúttal költségcsökkentő készülékekkel és megoldással - fog bővülni már az év első felében, egyebek mellett új tervező és berendezésgyártó szoftverrel, automata áram-védőkészülékekkel, naperőműves rendszerekhez kialakított készülékekkel. Mindazonáltal a nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel az üzletág komoly hangsúlyt fektet a gazdaságos termékkínálat kialakítására. A LifeSpace üzletág a kábelmenedzsment területén készül több újdonságot is bevezetni.
A Schneider Electric magyarországi leányvállalatának továbbra is elsődleges célja a hagyományos termékértékesítési modell továbbvitele mellett, a komplex projektek kivitelezése, teljes lebonyolítása. Ennek elérése érdekében különös figyelmet kíván fordítani piaci szerepének növelésére valamint a partnerekkel történő együttműködésre. A vállalat tovább kívánja növelni előnyét mint a legmeghatározóbb beszállító, aki a legnagyobb raktárkészlettel rendelkezik, ezáltal rugalmas és gyors termékhozzáférést biztosít.
Az informatika és az energiamenedzsment terén szerzett tapasztalatával a vállalat vezető szerephez kíván jutni a feltörekvő okoshálózat területén is. Ennek érdekében a leghatékonyabb gondolkodásmódot, szakértelmet, legerősebb eszközöket és a leginkább megvalósítható jövőképet kívánja biztosítani.