Minden év utolsó negyede számít a legerősebbnek a mobilgyártók számára. A legújabb modellek ilyenkor kerülnek a pultokra és onnan a karácsonyfa alá.
Az Apple több mint 37 millió iPhone-t (3GS, 4 és 4S), 15,4-15,4 millió iPad-et és iPod-ot, valamint 5,2 millió Macintosh-t adott el, amivel 46,33 milliárd dollár árbevételre, ezen belül pedig 13 milliárd dollár profitra tett szert.
A Samsung harmad ekkora, 4,72 milliárd dolláros nyereséggel zárta a negyedik negyedévet. A teljes profit felét a telefonok és a táblagépek hozták a dél-koreai elektronikai óriásnak.
A verseny erősödése negatívan hat a HTC profitjára. A cég nem volt képes konkurensei piaci eredményeit versenyképes termékekkel lereagálni. Ezért a tajvani gyártó mindössze 364 millió dolláros profitot tudott elérni, ami az egy évvel korábbihoz képest 25%-kal kevesebb. negyedével kevesebbet jelent, az idei harmadik negyedéves összegnek pedig majdnem a fele. Ami további aggodalmat kelthet a cég részvényesei számára az az, hogy idei első negyedév sem ígérkezik sokkal eredményesebbnek, hiszen gyakorlatilag nincs új, izgalmas terméke a cégnek és készülékeinek árát sem csökkentette.
A Sony Ericsson a nullás szaldójú harmadik negyedév után 207 milliós veszteséget ért el. Csökkent az eladott készülékek darabszáma is: 2010-ben Karácsony tájékán 11,2 millió mobiljuk kelt el, 2011-ben e azonban már csak 9 millió. Mindezek dacára a cég helyzete némileg rózsásabb, minta a tajvaniaké. Mint arról hasábjainkon többször is hírt adtunk, a cégnél komoly változások indultak be, a gyártás teljes egészében a Sony-hoz került.
Az új nevén Motorola Mobility csak az első negyedévben volt nyereséges, a negyediket például 80 millió dollárnyi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Ez a negatív eredmény azért is figyelemre méltó, hogy mindössze 10,5 millió mobilt tudtak eladni, amelynek a fele volt okostelefon.
Immár egymás után harmadszor jelentett be negyedéves veszteséget a Nokia. Éves szintű 21 százalékos bevételcsökkenés mellett 954 millió eurós veszteséget sikerült összehozniuk 2011. utolsó három hónapjában. A finn gyártó 113,5 millió hagyományos készüléket és 19,6 millió okostelefont adott el. Ez 8, illetve 31 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ami viszont pozitívan árnyalja a képet, az a Nokia windows-os megoldásai fokozódó térnyerése. Bár eddig csak valamivel több, mint 1 millió ilyen készüléket adtak el, azonban ez a Windows Phone eddigi legnagyobb sikere, és várható a folytatása is.