FőoldalÜzletA Rutronik nyit a világ felé
2011. július 01., péntek ::

A Rutronik nyit a világ felé

Június 17-én nagyszabású sajtótájékoztatón jelentette be a dinamikus növekedésben lévő német elektronikai alkatrészdisztribútor, a Rutronik, hogy európai kereskedelmi tevékenységét világméretűre fejleszti. Ezt logojában is deklarálja a "worldwide" kifejezéssel

A meghívott újságírók A meghívott újságírók
A szaklapok nagyszámú képviselői számára a cég vezetői prezentációkban mutatták be a disztribútor jelenlegi tevékenységét és eredményeit, valamint nagyszabású terveit. A sajtótájékoztatón az Elektronet is részt vett.

Thomas Rudel, CEO Thomas Rudel, CEO
A sajtótájékoztatón Thomas Rudel, a cég elnök-vezérigazgatója köszöntötte a szakújságírókat, ecsetelve a paradigmaváltást, ami a Rutronik felemelkedéséhez szükséges az igazán nagy disztribútorok sorába. A fejlődés nem megy máról holnapra, de a lépések elengedhetetlenek ahhoz, hogy az üzlethálózat világméretűre növekedhessen. Ehhez nem elegendő pusztán a disztribúciós központokat létrehozni világszerte, ehhez valamivel több kell. Ezt a váltást mutatták be a menedzsment képviselői prezentációikban.
Markus Krieg, marketingigazgató Markus Krieg, marketingigazgató
A cég jelenlegi piaci helyzetét, az átalakításhoz végrehajtott szervezeti felépítést Markus Krieg, a cég marketing igazgatója mutatta be.
A cég tevékenysége 1973-ra vezethető vissza, induláskor a Rutronik passzív alkatrészekkel foglalkozott, majd 1980-ban, a Silec/RSC-Halbleiter felvásárlásával megalapozta a teljes alkatrész-spektrum kereskedelmét. A német cég mindmáig megőrizte teljes függetlenségét.
A 90-es években néhány kisebb disztribútor felvásárlásával (BIT-Electronic AB, Discomp, Dimatel Composants, CED Ditronic, TTS) további nyitást végzett az alkatrész-féleségek világában, ma már elmondható, hogy a Rutroniknál mindenféle alkatrész beszerezhető.
A Rutronik forgalma altív és passzív alkatrészekben erős A Rutronik forgalma altív és passzív alkatrészekben erős
Az alkatrészpiac szélesítésével párhuzamosan európai terjeszkedése is megindult, Franciaország, Csehország, Anglia és Spanyolország, Svájc, Ausztria majd Lengyelország, Belgium, Hollandia, Magyarország, Írország, Dánia, Bulgária, Románia, Olaszország, Oroszország, Litvánia, Svédország, Norvégia, Finnország, Szlovénia, Szlovákia és Portugália, Észtország, Szerbia, végezetül Mexikó és Törökország kaptak elsőször kereskedelmi irodát, majd disztribúciós leányvállalatot. 2008-ban a fotovoltaikus piacra való betörés eredményeképpen alapító cég volt a Rusol GmbH-ban is.
Ez teljes európai lefedettséget biztosít a cégnek, és dinamikusan fejlődő üzleti sikerei (több mint 600 millió eurós évi forgalma) arra ösztönzi a céget, hogy földrajzi méretekben is terjeszkedjen. Aktív és passzív alkatrészekben nagyon komoly a forgalma, az európai forgalomhoz viszonyítva is. Szinte valamennyi neves alkatrészgyártó megtalálható a Rutronik line-card-ján.

A világpiacra való sikeres kitöréshez azonban több is kellett. Az alkalmazástechnikai mérnök-gárda, a franchise szerződések a gyártókkal szokvány megoldások, aki ad magára, az ezeket tudja. Mit lehet ennél többet tenni? Paradigmaváltásra van szükség!

A Rutronik vertikális piaci stratégiája A Rutronik vertikális piaci stratégiája
Hagyományos piaci felépítés szerint a vásárló partnerek (fejlesztő és gyártó cégek) több helyről szerzik be az alkatrészeket, jelentős időráfordítással, valamint a fejlesztési, technológiai információk munkaigényes megszerzésével. Ezt a horizontális piaci stratégiát a Rutronik elveti, és bevezeti a vertikális piaci stratégiát abban a hat üzletágban, amelyet kiemelten kezel. A viszonyokat az ábra mutatja.
A kompetencia központok a kiemelt technológiai területeket érintik. E szerint a vevő alkatrész-alkalmazástechnikai oldalról olyan mértékű támogatást kap, amely eddig nem volt szokásos. A munka már a fejlesztéskor elkezdődik, de a menet közbeni (piaci igény szerinti) változtatásokat is a gyártó szakértői bevonásával, optimális költséggel és idő alatt tudja végrehajtani. A Rutronik partner a teljes technológiai megoldásban, a fejlesztést-gyártást teljes életciklusában végi kíséri.
A programot számos informatikai megoldás is segíti (Webg@te, online szemináriumok stb.). Miért van erre szükség? Mert a világ megváltozott.
A hagyományos modell szerint a termékfejlesztés és gyártás egy cégnél történt, azután jöttek a gyártáskihelyezések, átlépve országhatárt, sőt kontinenst. Manapság globális mind a gyártás, mind a fejlesztés, sőt a minőség-ellenőrzés is, bárhol történhet a világban, ahol olcsóbb, vagy egyéb kereskedelmi szempontok dominálnak. Még a fejlesztés is globalizált, máshol születnek a rendszertervek, máshol a részletek, a szoftver, a gyártás és minőségellenőrzés pedig erősen technológia-függő, gépekhez, műszerekhez kötött. Fontos kérdés a prototípus legyártása, amiben szintén partnerséget vállal Rutronik. Ezek összehangolására olyan logisztika kell, amely régebben elképzelhetetlen volt. Ha ebben a sorban az alkatrész-szállító nem vesz részt aktívan, akkor ki van szolgáltatva a vevő pillanatnyi döntésének. A Rutronik ezt elkerülendő hirdette meg vertikális piacpolitikáját. Úgy tűnik, egyedülálló terve beválik, ami tovább erősíti piaci pozícióit.
Gerd Fischer és Andreas Mangler igazgatók Gerd Fischer és Andreas Mangler igazgatók
A marketing igazgató összefoglaló prezentációját a szakigazgatók előadásai követték. A vertikális piacról és technikai trendekről Andreas Mangler stratégiai marketingigazgató és Gerd Fischer vertikális marketingigazgató beszéltek.

Joachim Kaiser és Jochen Lutz igazgatók Joachim Kaiser és Jochen Lutz igazgatók
A logisztikáról Joachim Kaiser és Jochen Lutz tartottak előadást, bemutatva a Rutronik raktárkezelési, szállítási rendszerét.

Tilo Rollwa európai kereskedelemi igazgató Tilo Rollwa európai kereskedelemi igazgató
A Rutronik egyedülálló internetes informatikai rendszerét, a Webg@te-t Tilo Rollwa európai kereskedelmi igazgató mutatta be, élőben.

Ernst Gegenbach üzletfejlesztési igazgató Ernst Gegenbach üzletfejlesztési igazgató
A globális piacról Ernst Gegenbach üzletfejlesztési igazgató beszélt. Előadásában logikusan végigvezette a lokális, regionális, nemzeti, kontinentális és világméretű piaci munkát, viselkedési formát, kötelezettségeket és tennivalókat.

Egbert Gerlach igazgató Egbert Gerlach igazgató
A konferencia utolsó előadója Egbert Gerlach volt, aki a fotovoltaikus és világítási megoldásokról tartott előadást. A Rutronik ebben a témakörben is piacvezető cégeket képvisel, megoldásaival, technológiáival "biztosra" mehet a felhasználó. Gerlach úr egyben a Rutronik által alapított disztribútor cég, a Rusol igazgatója is.
A sajtótájékoztató jól sikerült, elérte célját, amit a résztvevők az előadások megtapsolásával fejeztek ki.

Lambert Miklós

ELEKTRONET szerkesztőbizottság elnöke

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény