A cégnek majdnem sikerült visszatornáznia magát a 2019-es szintre – már ami az árbevételét illeti. Úgy néz ki, lassan túljutottak az amerikai szankciók hatásán, hiszen a vállalat 2024-ben a megelőző négy év legnagyobb növekedését produkálta. Ami külön pikantériája a dolognak, hogy ezt elsősorban a fogyasztói branch megújulásának lehet betudni. Mindezekről sajtóhírek szerint Liang Hua, a vállalat soros elnöke egy kuangcsoui üzleti fórumon számolt be.
Hua elmondta, hogy a cég éves árbevétele a megelőző évhez képest jelentős, 22%-os növekedés mellett 2024-ben meghaladta a 860 milliárd jüant (körülbelül 118,2 milliárd dollárt). Ez a növekmény volt a legnagyobb az elmúlt négy évben, amikor is a 2019. évi amerikai szankciók visszavetették az értékesítést. A tiszta képhez hozzátartozik, hogy a kínai vállalatcsoport 2020-ban 891,4 milliárd jüan árbevételt realizált.
A növekedés egyik motorja a fogyasztói üzletág volt, amely képessé vált arra, hogy 2023 harmadik negyedévétől kezdve fokozatosan egyre versenyképesebb termékeket mutasson be az okostelefon-piacon. Az új termékkínálattal 2024-ben az értékesítési volumen alapján sikerült megszerezniük a kínai okostelefon-piac 16%-át, amivel a második legnagyobb piaci szereplővé váltak az országban. Ezzel sikerült az eddig piacvezető Apple-t a harmadik helyre visszaszorítani.
Kép: www.huawei.com