“A közép- és kelet-európai országok vasúti rendszereinek korszerűsítése érdekében indított nagyszabású programok keretében kezdeményezett projekt célja a magyarországi vasúti közlekedési rendszer kapacitásának növelése, a szolgáltatás minőségének javítása, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és megbízhatóságának fokozása. A Siemens úttörő szerepet játszik a határok átjárhatóságát segítő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer elterjesztésében, Trainguard megoldásával már a gyakorlatban bevált rendszereket és termékeket kínál valamennyi ETCS alkalmazás pálya menti, fedélzeti és kommunikációs berendezései esetén" – jelentette ki Michael Peter, a Siemens AG Mobility divíziójának világszintű igazgatója.
A 26 km hosszú, kétvágányú szakasz a jelenleg rekonstrukció alatt álló Kelenföld – Százhalombatta vonal meghosszabbítása. Globális projekt részeként folyik a magyar vasúthálózat modernizálása, melynek célja a Budapest és a horvát országhatár közötti vonal korszerűsítése a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszetének kiküszöbölése érdekében. A teljes hálózat fejlesztésének eredményei között megemlíthetjük az utazási idők optimalizálását, valamint a mintegy 280 km hosszú vasútvonal és a vasúti közlekedési rendszer korszerűsítését.
Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Divízió magyarországi igazgatója elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Megrendelő őket bízta meg a vasúti csúcstechnológiájú rendszer kivitelezésével. A Siemens csoport tagvállalatai mellett igyekeznek hazai alvállalkozókat, beszállítókat is bevonni a teljesítésbe.