Ezeknek az igényeknek a kielégítésével kapcsolatban a Siemens az Innotrans 2016 kiállításon olyan digitális innovációkat fog bemutatni – a "Mobilitás újragondolása" jelmondatnak megfelelően -, amelyek fokozzák ennek az iparágnak a versenyképességét és vonzóbb mobilitási megoldásokat kínálnak.
Nagyobb rendelkezésre állás az állapotfigyelésnek és diagnosztikának köszönhetően
A vasúti járművek és az általuk használt infrastruktúra költséghatékony üzemeltetéséhez elengedhetetlen követelmény a megbízhatóság és a maximális rendelkezésre állás. Magas rendelkezésre állási rátákat viszont csak akkor lehet elérni, amikor szisztematikus módon történik a javítási és karbantartási tevékenységek megtervezése és végrehajtása. A digitalizálás itt kulcsszerepet játszik. Speciális konnektivitási (összekapcsolhatósági) megoldások alkalmazásával a Siemens műszaki szakemberei a redundáns és rendkívül biztonságos vezeték nélküli összeköttetéseken keresztül rendszeresen hozzáférnek a járművek adataihoz. Ezeket az adatokat aztán egy központi diagnosztikai rendszerben elemzik a hibák előrejelzésével kapcsolatos számítások elvégzése céljából, így a Siemens és a vasúti üzemeltető társaság karbantartó műhelyeiben dolgozó szakemberek számára a sürgős és ütemezett karbantartásra vonatkozó ajánlások fogalmazhatók meg. Ezáltal jóval a tényleges hibajelenségek észlelése előtt beazonosítható a hiba forrása. A vasúti iparágban a Siemens az első olyan vállalat, amely egy speciális adatelemző központot üzemeltet ebből a célból a németországi Münchenben.
Maximalizált áteresztőképesség (kapacitás) az automatizált üzemeltetés révén
A Siemensnek a városi közlekedéssel kapcsolatban szerzett sokévnyi tapasztalatára építve az automatizálási funkciók implementálhatók lesznek a regionális és távolsági vasúti közlekedés területén is. Ebből a célból a metrószerelvényeknél már bevált, a járművek automatikus gyorsítására és fékezésére használt rendszereket (az automatikus vonat-üzemeltetést /ATO/) össze fogják kapcsolni az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS). Ilyen "ETCS-re ültetett ATO" rendszert helyeznek jelenleg üzembe Londonban, a Thameslink projekt keretében. Az így megvalósított, részben automatizált járművezetés lesz az alapja a további fejlesztéseknek. A cél a teljes mértékben automatikus üzem elérése a távolsági vasúti közlekedés területén 2030-ig.
Kényelmesebb utazási körülmények az innovatív informatikai alkalmazások segítségével
A digitalizálás forradalmasítani fogja a közlekedés módját. Az összekapcsolhatóság kulcsszerepet játszik az utasok nagyobb biztonságának és kényelmének megvalósításában. A Siemens a legkorszerűbb kommunikációs megoldásokat kínálja, lehetővé téve az Internet és szórakoztató alkalmazások használatát, a video megfigyelési és utazási információk integrálását, valamint az intermodális (kombinált, különböző járművekkel történő) közlekedési szolgáltatások összehangolását. Az átfogó információs bázisnak és az utasok széles körű támogatásának köszönhetően az utazás lényegesen egyszerűbb, biztonságosabb és kényelmesebb lesz.
A Siemens az Innotrans 2016 kiállításon
Ebben az évben a Siemens a cég termékeit és megoldásait a 4.2 csarnokban (a 203-as pavilonban), valamint a 0/400 számú külső kiállítási területen fogja bemutatni. A korábban említett kiemelt területek mellett a vállalat hat járművet tesz közszemlére a kültéri részen.
- A keményebb környezeti feltételekhez adaptált, új széles nyomtávú Vectron mozdonyt 2017 folyamán fogják üzembe helyezni Finnországban.
- Az ÖBB cityjet a jármű platform rugalmasságát demonstrálja: használható akár a városi közlekedés helyi érdekű változataként, akár regionális vasúti szerelvényként.
- A Törökországba szállított első nagy sebességű Velaro vonat már több mint egy éve üzemel, az általa megtett távolság pedig meghaladja a 600.000 kilométert. Hat további szerelvényt fognak legyártani a Siemens németországi üzemében, Krefeld-ben.
- A Siemens 74 vezető nélkül működő metrószerelvényt szállít a világ jelenleg legnagyobb városi vasúti projektjéhez, a Szaúd-Arábiában, Riyadh-ban megvalósuló földalatti rendszerhez.
- Dohában, a Katari Emirátus területén a Siemens kulcsrakész villamosvasúti rendszert épít, amelynek az alacsony padlós Avenio villamoskocsik is részét képezik. A villamos szerelvények teljes mértékben felső vezetékek nélkül fognak üzemelni.
- A 2017-re ütemezett üzembe állásuktól kezdve a South West Trains társaság számára tervezett Desiro City szerelvények jelentős mértékben megnövelik London regionális közlekedési hálózatának utasszállító kapacitását a korábbi vonatokéhoz képest.