"A szerelvényeink tervezése során az utasok számára nyújtott előnyökre összpontosítottuk figyelmünket. Olyan járműveket akartunk, amelyek növelik a Thameslink hálózat vonalainak kapacitását, megbízhatóan az ügyfél rendelkezésére állnak és jobb utazási élményt nyújtanak" – jelentette ki Jochen Eickholt, a Siemens Mobility Divíziójának igazgatója.
Gerry McFadden, műszaki igazgató így nyilatkozott: "Rendkívül örülünk, hogy az új Thameslink szerelvényünk jól teljesít. A jövőben, ha a vonat továbbra is bizonyítja előnyös tulajdonságait, elindítjuk a Bedfordba tartó járatot Londonon keresztül. Végső soron ez a vonat, amely a csúcsforgalmi időszakban hosszabb szerelvényekkel közlekedik, fogja biztosítani az utasok számára a már nagyon is szükséges kiegészítő kapacitást, legalább 1000 további másodosztályú ülőhellyel."
A Thameslink hálózat utasainak száma rendkívüli mértékben megnőtt. Csupán az utóbbi tíz év során 40 százalékkal emelkedett az utasszám és további jelentős növekedés várható a következő években. A kormány által finanszírozott Thameslink programot azért indították, hogy kezelni tudják ezt az egyre nagyobb kapacitás igényt, és főként jobb ellátást biztosítsanak London központjában a csúcsforgalmi időszakokban. Körülbelül hat milliárd angol fontot költenek az új állomások építésére, az infrastruktúra korszerűsítésére, a vágányutak bővítésére, továbbá új és hosszabb szerelvényekre és olyan jelzőrendszerekre, amelyek lehetővé teszik a metró-szerű szolgáltatást. A cél az, hogy a csúcsforgalmi időszakokban a városközponton áthaladó járatok két-három percenként közlekedjenek. Ez óránként 24 szerelvénynek felelne meg. Az első 700-as osztályú szerelvények üzembe állítása a program fontos mérföldkövét jelzi.
A London központján csúcsidőszakokban áthaladó szerelvények által biztosított ülőhelyek száma több mint 80 százalékkal haladja meg a korábbi értéket, a vonatok mintegy 50 százalékkal hosszabbak a jelenlegi flotta egységeinél, a befogadóképességük pedig 1750 utas. Széles ajtók könnyítik meg az utasok fel- és leszállását, a kocsikban található szabad helyeket pedig elektronikus kijelzők mutatják.
Egy hosszú távú szervizelési és karbantartási megállapodás alapján a Siemens lesz a felelős a szerelvények rendelkezésre állásáért. Ebből a célból két karbantartó telephelyet építettek. A Londontól délre található "Three Bridges" nevű telephelyen már elindult a munka. A városközponttól északra elhelyezkedő, Hornsey-ban levő telephely az év későbbi szakaszában nyitja meg kapuit. A prediktív karbantartási rendszerek segítségével az egyes szerelvény alkotóelemek teljesítőképességét és elhasználódását (kopását) digitálisan ellenőrzik. Ez lehetővé teszi az alkatrészek cseréjét még a probléma tényleges jelentkezése előtt, így nő a szerelvények rendelkezésre állása és javul a londoni tömegközlekedés általános megbízhatósága. Mindent egybevetve a Siemens több mint 300 millió angol fontot (390 millió eurót) ruházott be a két karbantartó telephely megépítésébe és felszerelésébe.