A Siemens és a Govia Thameslink Railway (GTR) nevű üzemeltető cég részletes, mindenre kiterjedő tesztelő programba kezd. Az utasszállítás 2016 tavaszán indul a Thameslink hálózaton Bedford és Brighton között; később ez bővül a Cambridge-be és Peterborough-ba érkező illetve onnan induló vonalakkal, valamint további célállomásokkal Kent és Sussex területén.
Claire Perry, az Egyesült Királyság vasútügyi minisztere a következőket mondta: "Rekord nagyságú összegeket ruházunk be azért, hogy világszínvonalú vasutat építsünk, aminek nagyobb a kapacitása, több szolgáltatást nyújt és jobb utazási feltételeket biztosít. A 700-as sorozatú szerelvények révén a vasúton történő utazás élménye átalakul, sok új munkahely jön létre a brit szigeteken és jelentősen fellendül a gazdaságunk. Az első vonat megérkezése óriási előrelépés a kormány által finanszírozott Thameslink programban, ami munkahelyek ezreit teremti szerte az országban és igen lényeges része a hosszú távú gazdasági tervünknek. Már nagyon várom, hogy az ütemterv szerint jövő év tavaszától ezek a tágas új szerelvények üzembe álljanak a Londont és a dél-keleti területeket átszelő vonalakon, a korábbinál gyorsabb, megbízhatóbb és kényelmesebb utazást biztosítva ügyfelek millióinak."
"Az első vonat megérkezése az új, Three Bridges nevű járműkarbantartó telephelyünkre igazi mérföldkő számunkra a Siemensnél. A 700-as sorozatú Desiro City vonatok építése jelenleg egyike a Siemens legfontosabb projektjeinek és az marad a jövőben is. Az első szerelvény megérkezése jelentős előrelépést jelent a projekt során, és már nagyon várjuk a szolgáltatás jövő évi kezdetét" - nyilatkozta Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezérigazgatója.
A szerelvényeket intelligens vezérlésű légkondicionálás, széles ajtók és akadálymentes átjárók jellemzik, amelyek hozzájárulnak a könnyebb megközelíthetőséget és nagyobb kényelmet nyújtó utazási élményhez. Emellett 2018-ban már az alábbi előnyöket kínálják az ingázóknak a reggeli, három óra hosszat tartó csúcsforgalomban:
- Több mint kétszer annyi kocsi, 80 százalékkal több ülésszámot biztosítva a csúcsforgalomban a London központján áthaladó vonalakon (Blackfriars és St. Pancras között)
- 60 százalékos növekedés a kocsik számában, és az ülőhelyek száma is több mint 50 százalékkal emelkedik a St. Albans - London vonalon
- Kiegészítő szerelvények a Gatwick repülőtérről, a Blackfriars és St. Pancras között közlekedő, London központján áthaladó vonatok száma több mint 50 százalékkal nő, és óránként négy szerelvény továbbhalad Peterborough és Cambridge felé
- 1000 többlet ülőhely Brightonból
- 15 százalékkal több ülőhely a Peterborough-ból és Cambridge-ből induló vonalon levő állomásokról
Az új vonatokat üdvözölve Keith Wallace, a GTR programigazgatója így fogalmazott: "Az új, 700-as sorozatú szerelvények számos változást és előnyt hoznak utasaink számára, ideértve a gyakrabban közlekedő hosszabb vonatokat, a nagyobb kapacitást, a könnyebb megközelíthetőséget, a jobb fedélzeti tájékoztatást és egészében véve a korábbinál jobb vasúti környezetet. Már alig várjuk, hogy jövő tavasszal utasaink üzem közben is szemügyre vehessék ezeket a szerelvényeket."
"Boldog vagyok, hogy láthatom, amint az első 700-as sorozatú vonat megérkezik az Egyesült Királyságba, ami a projekt újabb jelentős mérföldköve. A következő néhány hónapban tesztek egész sorát végezzük el, mielőtt a vonat elkezdené a személyszállítást az Egyesült Királyság vasúti hálózatán - a vizsgálatok révén újabb lépést teszünk előre abban a folyamatban, amely során biztosítjuk, hogy a szerelvény teljesen készen álljon az utasok szállítására" - tette hozzá Andy Pitt, a Cross London Trains (XLT) vasúttulajdonosok ügyvezető elnöke.
Az első vonat leszállítása része a kormány által finanszírozott Thameslink programnak, melynek célja az, hogy infrastruktúra fejlesztésekkel és új szerelvényekkel átalakítsa a Londont észak-dél irányban átszelő utazást, csökkentse a zsúfoltságot, valamint növelje a kapacitást és a megbízhatóságot az Egyesült Királyság egyik legforgalmasabb vasúti vonalán.