FőoldalRendszerintegrátorMágnes alapú menetirányítás a Volvónál
2014. március 21., péntek ::

Mágnes alapú menetirányítás a Volvónál

A Volvo kutatási projektje azt tesztelte, hogy az útba épített mágneseket milyen módon lehet az autók pozíciójának meghatározására használni

A Svéd Közlekedési Hatósággal (Trafikverket) közösen finanszírozott kutatás kulcsfontosságú megoldási lehetőség lehet az önvezérelt járművek esetén. A Volvónak vezető szerepe van abban a nagyszabású önvezérelt-autós kísérleti projektben, amelyben hétköznapi körülmények között tesztelnek majd 100 önvezérelt Volvo autót a svédországi Göteborg környéki közutakon.

A megbízható és kimagaslóan pontos helymeghatározás alapvető és meghatározó fontosságú kérdés az autonóm autók fejlesztésében, az önvezérelt autók egyik szükséges előfeltétele.. A már rendelkezésre álló helymeghatározási technológiák - mint a GPS vagy a kamerák - használhatósága bizonyos körülmények között korlátozott, az útba épített mágneseket azonban nem zavarják a fizikai akadályok vagy a rossz időjárási körülmények. A Volvo Car Group preventív biztonsági vezetője, Jonas Ekmark elmondása szerint a mágnesek láthatatlan „síneket" hoznak létre, amelyek szó szerint kikövezik az utat, és a helymeghatározás pontatlanságát 10 centiméter alá szorítják.

Az útba épített mágnesek az autonóm vezetés terén adódó megoldások mellett számos egyéb lehetőséget is kínálnak: biztonsági rendszerként segíthetnek megelőzni az útról való letérésből fakadó baleseteket, hozzájárulhatnak a körültekintő téli karbantartáshoz (ellenőrizhetik a hóval való fedettség mértékét) és lehetőséget adhatnak (keskenyebb sávok révén) a hatékonyabb útfelület-kihasználásra. A technológiát különböző sebességek esetében tesztelték, és az eredmények egyelőre nagyon ígéretesek.

A Volvo Cars kutatói csapata 100 méter hosszúságú szakaszt épített Hälleredben, a cég Göteborg közelében található tesztpályáján. A 40×15 milliméteres ferrit-mágnes korongokból álló mintázatot 200 milliméter mélységben építették be az útfelületbe, az autókat pedig számos mágnes érzékelővel szerelték fel. A kutatás célja az olyan kritikus kérdések értékelése volt, mint például az érzékelési hatókör, a megbízható tartósság és az útfenntartási költségek, valamint ennek hatásai. Az eddigi tapasztalatok alapján a ferrit mágnesek mind az infrastruktúra, mind pedig a fedélzeti érzékelő technológia szempontjából hatékony, megbízható és viszonylag olcsó megoldást kínálnak. A következő lépés a valós közlekedési körülmények közötti tesztelés.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény