A kutatás az Energiaügyi Minisztérium ARPA-E RANGE programja keretében zajlik, melynek célja az úttörő jellegű elektrokémiai energiatárolási technológiák kifejlesztése. A Globális Kutatóközpont és a Berkeley Laboratórium mérnökei azt tervezik, hogy a jövő év folyamán működőképes prototípust állítanak elő és demonstrálják a koncepció megvalósíthatóságát.
A GE mérnökei szerint a lítium-ionos és más típusú akkumulátor-rendszerekkel ellentétben az új technológia alapját szervetlen vegyi anyagok vízbázisú oldatai jelentik, amelyek azáltal, hogy egyszerre több elektront szállítanak, nagy energiasűrűséget képesek biztosítani. Az eléggé homályos leírás szerint a rendszert azért hívják „áramlásos" akkumulátornak, mivel a kisülés és a feltöltődés az energiatároló tartályoktól különálló elektrokémiai cellákban történik, ami nagyobb biztonságot is eredményez. A fejlesztők elképzelése szerint az áramlásos akkumulátorok mind a közlekedésben, mint a nagy volumenű energiatárolásban alkalmazhatóak lesznek.
A GE Globális Kutatóközpontjában a projektet vezető, az amerikai Energiaügyi Minisztérium által finanszírozott Energy Frontier Kutatóközpont igazgatói posztját betöltő dr. Grigorii Soloveichik úgy véli, az akkumulátorok a jelenleg kapható gépjármű akkumulátoroknál 75%-kal olcsóbbak lehetnek, és a többszörösére növelhetik az elektromos járművek jelenlegi utazótávolságát. Összehasonlításképpen: a 2013-as Nissan Leafnek az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) által minősített utazótávolsága 120 kilométer. A Tesla Motors csúcskategóriás 2013-as Model S-e egy feltöltéssel 426 kilométert tud megtenni. Mindkét jármű lítium-ionos akkumulátorral működik.
A GE már régóta folytat kutatásokat az elektromos járművek területén. Ma már a cég környezetbarát (Ecomagination) termékportfoliójának részét képezik a „WattStation" elektromosjármű-töltőállomások, illetve a nátrium alapú „Durathon" akkumulátorok.