A Daimler cég mettingeni (Németország) üzemében először 2009-ben alkalmazták sorozatgyártásban a Német Légiközlekedési és Űrhajózási Központtal közösen kifejlesztett KUKA könnyűszerkezetes robotot (LBR) hátsó futóművek összeszereléséhez, melynek eredményeként az idei évben a KUKA könnyűszerkezetes robotok elnyerték a Technology Transfer Awardot, hiszen a fejlesztés alkalmazásban is tanúsította, hogy ez a robottípus a tudomány és ipar közötti sikeres technológiatranszfer szimbóluma.
A Daimler AG fenti üzeme egy 2009 májusában indult kísérleti projekt keretében sorozatgyártásban alkalmazta a KUKA könnyűszerkezetes robotját. Azóta több 10.000 hátsó futóművet szereltek össze a KUKA könnyűszerkezetes robotjainak közreműködésével, melyek precizitást, finom mozgást, ugyanakkor nagy erőt igénylő összeszerelési műveletek elvégzéséért felelősek. Mozgásuk meghökkentően jól utánozza az emberi karét. A kezelő manuálisan mozgathatja a robotot a munkatér különböző pozícióira, míg az irányítást és betanítást egy igen letisztult felhasználói felület segíti. A beépített érzékelők révén a tapintás képességével felruházott LBR-ek kiválóan használhatók anyagmozgatási és összeszerelési munkálatokra. Alacsony, 14 kg-os önsúlyuknak köszönhetően igen energia hatékonyak és rugalmasan telepíthetők.
Új robottípus az ember-robot együttműködésre
A könnyűszerkezetes robot csuklói szénszállal erősített műanyag elemekkel kapcsolódnak, és a többi alkatrész súlyát is optimalizálták. Az új robotgeneráció és a PC-alapú KUKA robotvezérlés összekapcsolása révén egy teljesen új robottípus jött létre, amelyet a szakemberek célzottan úgy fejlesztettek ki, hogy a munkatérben együttműködjön az emberekkel. A sorozatgyártásban is bevált KUKA könnyűszerkezetes robotok az idei évben elnyerték a Technology Transfer Awards díjat, melyet ebben az esetben az ember-robot együttműködés témakörében kimagasló technológiai fejlesztéséért ítéltek oda.