Ez a pazarló fogyasztás jelentősen javítható halogén és LED fénytechnikával, dízelelektromos hajtással, intelligens vezérlő/szabályozó rendszerekkel és a fűtési energia visszanyerésével.
Vannak luxushajók, mint pl. az AIDA-flottához tartozók, amelyek a Siemens technikának köszönhetően az energiatakarékosság bajnokai lettek. A jövőbe mutató neuronhálózatok használatával a Siemens a hajók számos rendszerét tanulásra képessé akarja alakítani. Ezek előre meg tudják majd határozni az üzemeltetési folyamatokat, és ennek megfelelően optimalizálni az energiatermelést - például a wellness helyiségek részleges lekapcsolásával olyankor, amikor vacsora, színházi előadás vagy egyéb nagy létszámú rendezvény van folyamatban. A nagy befogadóképességű termek - pl. a színház - légkondicionálását pedig csak akkor járatják, ha tartózkodnak bennük utasok. Ezt a levegő széndioxid-tartalmának mérésével szenzorok állapíthatják meg.
Egy további környezetbarát megoldás a hajók kikötőbeli energiaellátása a partról. Rengeteg emisszó és füst takarítható meg, ha a hajót (luxushajót vagy akár konténerszállító teherhajót) energiakábelen át látják el árammal saját dízelagregátjai helyett. Utóbbiak egy kilowattórányi energia előállítása során átlagosan 12 grammnyi nitrogénoxidokat "termelnek", míg a partról vételezett áram termelésekor a kibocsátás Európában mindössze 0,35 g/kWh.
A Siemens honlapja