Ez a Remote Smart Factory LAN egy speciálisan biztosított internetkapcsolaton át csatlakozik az ASM Internet Service Portalhoz. Lehetővé teszi, hogy az ASM szakértői a kiválasztott csatlakoztatott rendszerre kapcsolódjanak, távolból elemezzék azt, és korrekciót hajthassanak végre rajta. A távoli hozzáférés mindig az ügyfél kezdeményezésére indul, és az ASM szakértőjének jóváhagyását igényli. Biztonsági és átláthatósági okokból minden hozzáférés részletesen naplózott. Az ASM Remote Smart Factory az első olyan, modern, elektronikai gyártóknak készült, professzionális távoli karbantartási megoldás, amely azok ügyfeleinek és IT-biztonsági felelőseinek a legszigorúbb követelményeit is kielégíti.
Az ASM Remote Smart Factory megoldással az ASM Assembly Systems ismét megmutatja, hogy fejlesztési törekvései a Smart #1 SMT Factory lépésről lépésre történő megvalósítására fókuszálnak. Egy speciális hálózati komponens – az ASM Remote Smart Factory Plug & Work készülék – az alapja a távoli karbantartás LAN-jának (local area network), amely a gyártó rendes hálózatától elkülönítve működik. A SIPLACE beültetőautomaták és DEK nyomtatási berendezések mellett egyéb offline ASM eszközök és rendszerek is hozzáférhetőek, mint a SIPLACE Head Care Station, a SIPLACE Vision Teach Station, a SIPLACE Material Tower és más tervezési, anyagáramlási, elemző/hitelesítő és karbantartási megoldások. A rendszer az ASM Remote Smart Factory Plug & Work készüléket és a TLS (transport layer security) protokollt használja, amikor az egész világra kiterjedő ASM Service Portalhoz csatlakozik. Az ASM Service Portal és az ügyféloldali LAN közötti teljes adatforgalom titkosított.
A rendszer még biztonságosabbá tételére minden egyes távoli hozzáféréshez kérelmezés és kétlépcsős azonosítás szükséges.
Az ASM szakértője csak egyértelműen definiált munkafolyamatban szerezhet hozzáférést: az ügyfélnek minden egyes távoli hozzáférést support ticket útján kell kérelmeznie. Az ASM szakértőjének a távoli hozzáféréshez kétlépcsős azonosítással kell igazolnia magát. A Remote LAN egyes eszközeihez való hozzáférés meghatározott személyekre korlátozható. Minden hozzáférés részletesen naplózott. Emellett a chat-funkció egyszerűbbé teszi az ASM szakértője és az ügyfél személyzete közötti kommunikációt.
A megoldás további előnyei: a bejelentkezést követően az ASM szakértője elemezni és optimalizálni tud minden olyan gépet, rendszert és eszközt, amelyhez hozzáférése van. A szakértő új szoftvert is telepíthet. Ez nagyban egyszerűsíti az ügyfél munkáját, mert lehetővé teszi, hogy a szakértő távolról optimalizáljon komplex folyamatokat is, mivel a távoli LAN-on át minden rendszert láthat és irányíthat.
„A távoli hozzáférés lehetőséget ad arra, hogy a berendezés szállítója gyors és költséghatékony támogatást nyújtson. A hagyományos eszközök általában sok aggodalomra adnak okot a biztonságért felelős szakemberek körében. Az ASM Remote Smart Factory professzionális és biztonságos távoli megoldást kínál a hálózatba kötött elektronikai gyártás részére. Sokkal könnyebbé válik a hibák kijavítása és a potenciális fejlesztések meghatározása, mert nemcsak a beültetőautomatákat és a nyomtatókat, hanem az offline ASM eszközöket és rendszereket is integráltuk. Ez háromféleképpen szolgálja az ügyfelek érdekeit: minimalizálja az állásidőt, a saját csapat által végzendő munkát, valamint a külső szerviz költségét” – mondja Waldemar Christen, az ASM Assembly Systems szervizszolgáltatásainak globális vezetője. Majd így folytatja: „Az ASM Remote Smart Factory segítségével szakértőink nem csupán szerviztámogatást nyújthatnak, amikor segítségre van szükség, hanem együttműködhetnek az ügyféllel a gépsorok általános fejlesztésének végrehajtásában is.”