Annak ellenére, hogy a Telenor mindent megtesz azért, hogy merész új termékekkel és szolgáltatásokkal lendületet adjon a piacnak, a rövid távra vonatkozó pénzügyi számok még mindig a recesszió hatását tükrözik. Az árbevétel 3,1 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévében az egy évvel korábbi értékhez képest, ami főként a hívásvégződtetési díjak 2010. januári csökkentéséből fakadó összekapcsolási árbevétel visszaesésével, valamint a kimenő hívásokból származó árbevétel csökkenésével magyarázható.
A mobil szélessávú internet (MBI) értékesítési árbevételének növekedése részben ellensúlyozta a nem beszédcélú forgalom, például a prémium szolgáltatások és az SMS árbevétel-csökkenését.
"A Telenor Magyarország név felvételével újabb lépést tettünk afelé, hogy Magyarország kedvenc mobilszolgáltatója legyünk. Új termékeink, például a Vezetékes Hívó és az Internet Praktikum valóban egyedülállóak a magyar piacon, forgalmuk felülmúlja kezdeti várakozásainkat és folyamatosan új ügyfeleket vonzanak. E fejlesztéseknek köszönhetően már látunk bíztató jeleket, bár a recesszió továbbra is érezhető, és visszafogja az egyéni ügyfelek költését" - nyilatkozta Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
"Szintén a második negyedévben tettük meg az első lépést új, több márkán alapuló stratégiánk felé: független márkaként leválasztottuk a djiuce-t, amit a Red Bull Mobile bevezetése követett. Biztosak vagyunk benne, hogy a különféle célcsoportok igényeire szabott, új ajánlatok elfoglalják majd az őket megillető pozíciójukat a magyar mobilpiacon.
Ezek a változások, valamint a költségek illetve beruházások folyamatos kézben tartásának köszönhetően jó második negyedévi EBITDA-ráta is megfelelő alapot teremtenek számunkra a növekedéshez a gazdaság fellendülésekor" - tette hozzá.
Az előfizetések száma 28 ezerrel, 3.554 ezerre csökkent a negyedév végére. A legnagyobb visszaesés a publikus feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9% volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A 2010. júniusi 27,0%-os MBI piaci részesedés stabil második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán. Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42%-os EBITDA-ráta viszont azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes. A működési költségek első félévi összege csökkent a végrehajtott átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések miatt.
A beruházási költségek 3 milliárd forintot tettek ki 2010 második negyedévében, és 17%-kal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől (ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta). Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
A 2010 második negyedévi 12,1 milliárd forintos EBIT 0,7 milliárd forinttal alacsonyabb a 2009 második negyedévi szintnél az egyszeri tételek előtti EBITDA csökkenése miatt.