A villamosok energiatároló berendezése energia-visszanyerő rendszerrel is rendelkezik. A jármű tetejére szerelt három energiatároló egység kondenzátorai tárolják a fékezés során keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt. A MITRAC rendszer nagyteljesítményű, kétrétegű kondenzátorai járművenként akár 3 kWh energiát képesek tárolni. Induláskor és gyorsításkor a járművek különösen nagy energiaigénye jelentősen leterheli a hálózatot. A MITRAC energiatároló rendszer alkalmazásával a terhelés akár 40 százalékkal csökkenhet, így az energiahálózat gazdaságosabban üzemeltethető.
A Bombardier energiatároló rendszerének másik előnyös tulajdonsága az, hogy egyes szakaszokon biztosítani tudja a felső vezeték nélküli üzemeltetés lehetőségét. A MITRAC rendszer alkalmazásával a járművek a villamospálya egyes szakaszain a felső vezetékek igénybe vétele nélkül közlekedhetnek az eltárolt energiát felhasználva. Ennek különösen a történelmi városrészekben van nagy jelentősége, ahol fontos az egyedi városkép megóvása. A technológia a heidelbergi Neuenheimer Feldbe tervezett két pályaszakaszon is alkalmazható, ahol a vezetékek által létrehozott elektromos mező megzavarhatja az egyetem Fizika-technikai Intézete és a Német Rákkutató Központ rendkívül érzékeny mérőműszereit.
2010-ben még 13 jármű érkezik a mannheimi 5-ös vonalra és villamospályákra. Az RNV összesen 19 db MITRAC energiatároló rendszerrel felszerelt könnyű vasúti járművet rendelt, melyek 2010 végén kerülnek forgalomba.
"Nagyon büszkék vagyunk az új villamosokra. Az új rendszernek köszönhetően nemcsak energiaköltségeinket csökkenthetjük, hanem a világon az első közlekedési vállalatként alkalmazhatjuk ezt az új technológiát az összes új járművünkben. Éppen ezért nem meglepő, hogy az év elején mi kaptuk meg a Baden-Württemberg tartomány innovációs díját a MITRAC energiatároló rendszerért" - mondta Martin in der Beek, a Rhein-Neckar-Verkehr GmbH műszaki igazgatója.
"Nagyon örülök annak, hogy a MITRAC energiatároló rendszert az a régió alkalmazza először, ahol a fejlesztés is történt. Konkrét tervek vannak arra vonatkozóan, hogy a villamosok a heidelbergi villamospálya két, egyenként 400 méteres szakaszán is felső vezeték nélküli üzemmódban közlekedjenek. A technológia fejlesztése és előállítása helyben, a Bombardier mannheimi üzemében történt" - jelentette ki Grego Peters, a Bombardier Transportation könnyű vasúti jármű részlegének elnöke. Hozzátette: "Az energia-megtakarítás mellett az utasok kényelmére is odafigyeltünk. A villamosok rendkívül kényelmesek, légkondicionáltak; az utastájékoztatásról pedig új típusú kettős monitorok gondoskodnak."
A MITRAC energiatároló rendszer a Bombardier Transportation ECO4 portfóliójának egyik terméke. A portfolióba tartózó termékek lehetővé teszik a vasúti járművek rendkívül gazdaságos és energiatakarékos üzemeltetését.