Image
A productronica szervezői dacolnak a kemény piaci feltételekkel. A cégek egy része a túlélésért küzd és ilyenkor mindig piaci átrendeződés történik. Az új helyzet teljes megújulást kíván a piac szereplőitől, így kerül a középpontba az innováció. Az elektronikai gyártók jelenleg akár 60%-os forgalom-visszaesést is kénytelenek elszenvedni, ami jelentős hatással van a cégek beruházási tevékenységére. A világkiállítások többnyire stabilabbak, mint a piac, hiszen a vállalatok a válságos időszakban is szeretnék magukat megmutatni az adott iparág szereplőinek központi találkozóján. Így várhatóan minden piacvezető jelen lesz, noha sok esetben a szokásosnál kisebb kiállítási területen (a szokásos 10-11 csarnok helyett mindössze 6-ban), így a válság miatt a területfoglalások 30%-os csökkenésével kell számolni. Miként az előző években, úgy a vásár idén ismét leképezi a teljes értékteremtési láncot.
Látogatót illetően is kevesebbre számítanak, bár ez nem feltétlenül a látogató cégek számának csökkenését jelenti, inkább az emberekét, a megszorítások az utazási költségek visszafogásával kezdődnek.
Amint azt a vásár címe, "Innovatív elektronikai gyártók világkiállítása" és mottója, "Innovation all along the line" jelzik, az innovációk témája került előtérbe a vásáron. Ezenkívül megváltozott a kiállítás logója és megjelenési képe is. A központi helyeken a vezető cégek helyezik reflektorfénybe jövőorientált, innovatív termékeiket és folyamataikat. Az ipar feltörekvő piacain az alábbi témák kerülnek az érdeklődés fókuszába: fotovoltaikus gyártás, mikro-nano gyártás, organikus elektronika és electronic manufacturing services. A fiatal vállalatok úgynevezett "Innovation Field" csomagokat jegyezhetnek elő ezekre a fókuszponti témákra, és ezáltal nagyon kedvezményes áron vehetnek részt a vásáron. A kiemelt bemutatók és fórumok alkalmával a vásár a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt fektet az iparági innovációkra, és számos lehetőséget kínál a tudásátadásra és vitákra.
A know-how és a friss ötletek közvetítésére hivatott az új rendezvény, a Munich Electronics Summit is. Az eseményre a vásár első napján kerül sor, és az electronica és productronica vásárokhoz kötődik évente ismétlődő rendezvényként. Mentorként üdvözölhetjük Dr. Jürgen W. Gromer urat, a Tyco Electronics egykori elnökét. Az esemény részét képezi a nyilvános keynote előadás és a CEO Round Table, a világszerte ismert konszernvezetők vitaköre, valamint egy exkluzív kapcsolatépítő estély vállalatvezetők és nagyvállalatok csúcsmenedzserei számára. Mind a keynote előadás, mind pedig a vállalatvezetők exkluzív rendezvényének szervezésében a Müncheni Vásár jelenleg egy világszerte vezető menedzsment- és gazdasági tanácsadó céggel dolgozik együtt.
Az előző évek tapasztalata szerint a kiállításon "érdemes" részt venni, a nem kevés költség az üzlet folyamán megtérül, a szállítói palettán való hely foglalási díja jó befektetés. Még nem késő a magyar cégeknek sem - akár pályázati úton biztosított költségfedezetet is igénybe véve - részt venni. Mind kiállítói, mind pedig látogatói kérdésekben szívesen áll rendelkezésre a vásár képviseletét ellátó Promo Kft. (Ravasz Ágota: 224-7765, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).