A rendszer alkalmazása komoly előnyökkel jár az üzemeltetők számára, mivel csökkenek az építéshez kapcsolódó infrastrukturális költségek. Ugyanis nincs szükség harmadik sínre vagy magas tetőkialakításra, így kisebb keresztmetszetű alagút is elegendő. Minimalizálja az alkatrészek kopását, ezáltal csökkennek a jármű élettartama során felmerülő egyéb kiadások is. Az integrált MITRAC energiatakarékos technológia az energia visszatáplálásával jelentős üzemeltetési költségcsökkentést eredményez.
Az új technológiánál az áramellátó alkatrészeket a jármű, illetve a sínek alá "rejtik el".
A PRIMOVE-ban található még egy (a villamos tetejére szerelt) MITRAC nevű energiatakarékos rendszer is. A rendszer innovatív kondenzátorai tárolják a fékezéskor keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt. A Mannheimben, 2003 óta zajló tesztelések során a könnyű vasúti járműveknél alkalmazott rendszer bizonyította, hogy használatával akár 30 százalékos energia-megtakarítás érhető el, így csökken a károsanyag-kibocsátás, valamint költségcsökkentést is eredményez.