A két új rendszer alapja egy már szokványosnak mondható parkolássegítő rendszer, amely az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők segítségével működik (szabványos Park Pilot). Ez a rendszer méri a távolságot az akadály és a gépjármű között, majd audió és/vagy vizuális jelzést ad a vezetőnek az elöl vagy hátul lévő akadály távolságának függvényében, ezáltal segítve a parkolást. A Bosch ennek a technológiának a továbbfejlesztett változatát is kínálja.
Az első új rendszer (Park Steering Information) grafikus információt nyújt a kijelölt parkolóhely nagyságáról, valamint ajánlatot tesz a parkoláshoz optimális kormányzás és a manőverezés végrehajtására.
A második rendszer lehetővé teszi az elektromos szervó kormány közvetlen irányítását: itt a vezetőnek csak a gázpedált és a féket kell kezelni, míg a parkolás segítő rendszer gondoskodik a kormányzásról. A gépjármű vezetőjének lehetősége van bármikor beavatkozni, hiszen továbbra is ő a felelős a parkolás lefolyásáért.
A két bemutatott parkolás segítő asszisztens alapja egy olyan szenzor rendszer, amely a gépjármű első és hátsó lökhárítójában egyaránt megtalálható, így a vezető számára nehezen érzékelhető tárgyakat is képes felismerni, amikor a jármű előre vagy hátramenetben beparkol. Mindkét rendszer megvásárolható külön-külön is, az autógyártók extrákként fogják ajánlani az új gépjárművekbe.