Napjainkban még csak erősen korlátozott távolságot lehet megtenni egy tisztán elektromos meghajtású autóval. Ezért alapvető fontosságú a töltőhálózat kiépítése, a töltési idő lerövidítése. Ugyancsak alapvető fontosságú, hogy az autók töltése intelligens berendezések segítségével a hálózat kisebb terheltsége idején valósuljon meg (smart grid)
USA
Az egyik ilyen gyorstöltő hálózat a GE által kifejlesztett WattStation, amely felére-harmadára csökkenti a teljes töltéshez szükséges időtartam hosszát. Az alkalmazott intelligens hálózati technológia lehetővé teszi, hogy a közművállalatok szabályozni tudják az elektromos járműveknek a helyi és a regionális hálózatokra gyakorolt hatását. A GE WattStation az 1-es töltési szinten szokásos 12 ... 18 óráról mindössze 4 ... 8 órára csökkenti a töltési időt egy 24 kWh-s akkumulátor teljes feltöltését alapul véve. A berendezés 2011-ben kerül nemzetközi kereskedelmi forgalomba. A GE még az idén előáll a töltő egy speciális, otthoni használatra alkalmas változatával is.
Franciaország
A francia Schneider Electric szintén hasonló fejlesztést mutatott be. Ők az elektromos hálózatról tölthető hibrid járművek strasbourgi próbaüzeméhez szállítottak töltőket. A próbaüzem az EDF és a Toyota közreműködésével valósult meg. A vállalat által biztosított 135 töltőt a partnercégek parkolóiba és a próbaüzemben részt vevő strasbourgi lakosok otthonaiba telepítik. A projekt lehetőséget kínál a töltők valós élethelyzetben történő tesztelésére. Minden töltő rögzíti majd a használatával kapcsolatos információkat, amelyek segítik a fogyasztói igények megismerését és még hatékonyabb megoldások fejlesztését.
A rendszer intelligens, a feltöltött energia mennyiségét a jármű igényeihez és a hálózat terhelhetőségéhez igazítja. A beépített telekommunikációs rendszernek köszönhetően a töltők tájékoztatni tudják a felhasználókat a töltés állapotáról, emellett szöveges üzenetet tudnak küldeni a jármű tulajdonosának a folyamat befejezésekor. Mivel a töltők kompatibilisek az intelligens elektromos hálózatokkal, a jövőben képesek lesznek észlelni, ha megújuló energiaforrás is elérhető a hálózatban, és azt választani a töltéshez.
Ausztria
Problémát jelent a töltőállomások kialakítása is. Osztrák szomszédaink a köztéri telefonfülkéket alakítanák át "villanykutakká". Az első már működik Bécsben, a Telekom Austria központja előtt. A cég kezdetben ingyen adja az áramot. Itt egy villanyautó akkumulátorainak teletöltése legalább 6 óra, egy mopedé 80 perc, de még egy biciklié is eltart 20 percig. A cég azt tervezi, hogy az év végéig 30 telefonfülkéjéből lesz villanykút. Az elképzelés megvalósítása még nagyon a kezdeténél tart, mivel jelenleg mindössze 223 villany- és 3559 vegyes üzemű autót tartanak nyilván az alpesi országban, miközben hagyományos meghajtásúból több mint 4,3 millió. Az Osztrák Autóklub jóslása szerint a környezetbarát járművek száma 2020-ra 450 ezerre emelkedik.
Magyarország
2010. szeptember 15-én adta át az első nyilvános töltőállomást Székesfehérvárott a TZ-ELMA ZRt. A külföldi gyártmányoktól abban is különbözik, hogy egyszerre nem kettő, hanem négy autót képes tölteni. 230 V-ról működik, és bármelyik parkolóoszlop átalakítható hozzá. A cég fejlesztői szerint Magyarországon jelenleg 40 ... 50 db elektromos autó lehet, ezek nagy része 20 ... 25 km-es sebességre képes, (városi) kisautó. Országúti autóból 10 ... 15 db lehet az országban.
A második nyilvános elektromos töltőállomást egy héttel később adták át Budapesten, a Budapesti Elektromos Művek Váci úti székháza előtt. Itt egy évig térítésmentesen tankolhat valamennyi villanyautó.