A vezető szoftverfejlesztők sokáig nem voltak hajlandóak elfogadni azt az érvet, miszerint a túl magas árak miatt nem veszik termékeiket az emberek és ezeknek köszönhető részben az is, hogy megnőtt az érdeklődés a kalózváltozatok iránt. A The Wall Street Journal tudósítása azonban most rámutatott, hogy amint a Microsoft és más fejlesztők csökkentették az áraikat, azonnal megnőtt az értékesített szoftverek száma és ezzel párhuzamosan sikerült visszaszorítani a kalózmásolatok arányát.
A redmondi cég sokáig Kínában is az Egyesült Államokban alkalmazott árakon kínálta operációs rendszereit és irodai programcsomagját annak ellenére, hogy az ázsiai országban jóval kevesebbet keresnek az emberek. A vállalat ezt azzal indokolta, hogy felesleges levinnie az árait, mert eleve esélytelen az illegális kópiákat készítőkkel és azok gyakran kevesebb, mint 1 euróért árult lemezeivel szemben. Tavaly mégis változtatott a gyakorlatán és a Windows 7 Home Basic verzióját akciósan 399 jüanért (59$) kínálta - szemben az eredeti 199,99 $-ral. A lépés bejött: komoly mértékben emelkedett az eladott Windows 7-es szoftverek száma (konkrét eladási számokat nem közöltek).
A stratégiát időközben sikeresen átvette az Adobe és az Autodesk is. Ez utóbbi a csökkentett árainak köszönhetően gyakorlatilag megkétszerezte eladott licencei számát és ezek így elérik a 300.000-es összpéldányszámot. Az áraik most nagyjából az egyesült államokbeli árak felét teszik ki (az USA-ban az AutoCAD 2011 jelenleg 3975 dollárba kerül).