A Reuters híre szerint a Nokia megváltoztatja a márkaarculatát, mindehhez egy új logó is társul. A finn vállalat közlése szerint az új logó öt különböző alakzatból áll, amelyek együtt a NOKIA szót alkotják. Míg a régi logó közismert kék színű volt, az újban a színek a felhasználástól függően változnak.
Mint emlékezetes, a Nokia mint okostelefonos cég a 2010-es évek végére komoly bajba került. 2020-ban Pekka Lundmark átvette a bajba jutott finn vállalat vezetői posztját. Ő egy háromlépcsős stratégiát határozott meg: újraindítás, gyorsítás és lépték. Lundmark szerint az újraindítás szakasza lezárult, most kezdődik a gyorsításé. „Korábban az okostelefonokra asszociáltak velünk kapcsolatban, manapság viszont már egy üzleti technológiai vállalat vagyunk.” – mondta.
Bár a Nokia továbbra is növelni kívánja szolgáltatói üzletágát, ahol berendezéseket ad el távközlési vállalatoknak, mostantól a fő hangsúlyt a többi vállalkozásnak történő eszközértékesítésre helyezi. A Nokiának a gyári automatizálás és az adatközpontok felé való elmozdulásával olyan nagy technológiai cégekkel szemben kell megállni a versenyt, mint a Microsoft, vagy az Amazon. „Több eltérő szituáció is előállhat, néha a partnereink lesznek... néha az ügyfeleink lehetnek... és biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan helyzetek is, amikor versenytársak lesznek. …A helyzet nagyon egyértelmű. Csak olyan üzletágakban akarunk részt venni, ahol globális vezető szerepet tölthetünk be.” – mondta Lundmark.
Forrás: www.reuters.com
Fotó forrása: www.nokia.com