FőoldalÜzletEgyesült a 4iG és az Antenna Hungária portfóliója
2022. április 19., kedd ::

Egyesült a 4iG és az Antenna Hungária portfóliója

Ezzel Magyarország második legnagyobb távközlési cége jött létre.

A 4iG tőkepiaci társaság a Budapesti Értéktőzsde oldalán tette közzé, hogy újabb tőkeemelést hajtott végre az Antenna Hungária Zrt.-ben. Ezzel 76,78 százalékra növelte részesedését a távközlési cégcsoportban. A 132 milliárd forint értékű tranzakciót két albán távközlési vállalat, az ALBtelecom 80,27 százalékos és a One Telecommunications 99,8 százalékos közvetett részesedéseinek apportjával hajtotta végre a társaság. A tranzakció eredményeként a 4iG már 76,78, míg a magyar állam 23,22 százalékos részesedéssel rendelkezik az Antenna Hungária Zrt.-ben. A tranzakciósorozattal Magyarország második legnagyobb távközlési vállalatcsoportja jött létre, amely a régióban és a Nyugat-Balkánon is jelentős szolgáltatási portfólióval rendelkezik, a vezetékes hang- és internet, a televíziós műsorszolgáltatás, valamint a mobilszolgáltatások piacán – írja közleményében a társaság.

A 4iG 2021 augusztusában állapodott meg a magyar állammal egy nemzeti távközlési vállalatcsoport létrehozásában. A megállapodás értelmében a 4iG egyébként legfeljebb 80 százalékos részesedést szerezhet az Antenna Hungáriában (amihez így már csak 3,22 százalék hiányzik). A két lépésben megvalósított, összesen 534 milliárd forint értékű tőkeemeléssel az Antenna Hungária olyan telekommunikációs vállalatoknak lett a tulajdonosa, mint a magyarországi DIGI csoport, (DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., Invitel Zrt., DIGI Infrastruktúra Zrt., i-TV Zrt.), az Invitech ICT Kft., a montenegrói mobilszolgáltató ONE Crna Gora, valamint az albán 4P szolgáltató ALBtelecom, és a szintén albán mobilszolgáltató ONE Telecommunications.

Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a cégcsoport piaci súlyának növelése érdekében tovább vizsgálják az akvizíciós lehetőségeket. A következő feladat az együttműködésben rejlő lehetőségek kihasználása, 2022-ben pedig egységes márkanév alatt és új stratégiával szeretnének megjelenni távközlési szolgáltatásaikkal a B2C szegmensben, nem csak Magyarországon, de a nyugat-balkáni régióban is.

Forrás: bet.hu

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény