A mostani Müncheni Autószalonon (IAA Mobility), nevével ellentétben az elektromosságról és az elektronikáról szól. Itt jelentette be az Intel első embere is, hogy cége jelentős gyártókapacitást építene fel Európában a következő egy évtizedben. Ezzel az óriási beruházással igyekszik a következő évtizedben az európai autóipar növekvő félvezetőigényét kiszolgálni az Intel, amely még a globális félvezetőhiány csúcsán, idén tavasszal jelentette be, hogy átfogó stratégiaváltásának részeként bérgyártással bővíti repertoárját. Ez gyökeresen új álláspont a félvezetőket évtizedeken át csak saját maga számára előállító cég történelmében.
Pat Gelsinger vezérigazgató a Müncheni Autószalonon elhangzott beszédében lényegében ígéretet tett az iparágnak, hogy a következő évtizedben 80 milliárd euró értékű beruházási keret biztosításával bővíti európai gyártókapacitását. Ezzel gyakorlatilag eldőlt, hogy a tajvani székhelyű piacvezető, a TSMC helyett a bérgyártásba éppen csak belekezdő Intel lehet az Európai Unió első számú chipgyártó partnere. A csomag részeként egyrészt az Intel eddig zömében PC-s processzorokat gyártó írországi üzeme az európai autóipar számára is termelni kezd majd. Másrészt további két gyár is felépül majd, melyek pontos helyszínét az év végén közli a társaság. Gelsinger idén áprilisban már konkrétan arról beszélt, hogy az Intel 6-9 hónapos időintervallumon belül megkezdheti a chipgyártást az autóipari szereplők számára, ezzel enyhítve az egész szektort sújtó kritikus komponenshiányt. Nem hivatalos információk szerint a két üzemért három uniós tagország, Németország, Lengyelország és Franciaország verseng.
A cég az autóiparra a következő időszakban a félvezetőhiánytól függetlenül is mint az egyik legnagyobb felvevőpiacra tekint. Gelsinger az említett beszédében rámutatott: előrejelzésük szerint 2030-ra a chipek egy autó előállítási költségeinek húsz százalékát fogják kitenni, miközben 2019-ben egy autó teljes alkatrészköltségének mindössze átlagosan 4%-át tették ki a különböző vezérlőkommunikációs és szenzorchipek. A vállalat szerint eddig közel száz autóipari OEM és nagy beszállító fejezte ki támogatását a programmal kapcsolatban, köztük a Volkswagen, a BMW, a Daimler és a Bosch.
Mi az ELEKTRONET részéről csak sajnálni tudjuk, hogy hazánk ezúttal szóba sem jött.