A fényképezőgépgyártó cégek CIPA nevű iparági szervezete szerint 2007-ben több mint 100 millió, 2008-ban pedig közel 120 millió digitális kamerát szállítottak. Ehhez képest igen látványos visszaesést jelent, hogy 2018-ban már csak ennek egyhatodát, 19,4 millió gépet sikerült eladni. 2001 óta nem adtak el ilyen kevés digitális gépet, és általában a kamerákat tekintve a szállítások már lassan az 1984-es szintre esnek vissza.
A fentemlített 19,4 milliós piacon belül mára többségbe kerültek a cserélhető objektívvel szerelt kamerák, amelyekből most sem fogyott lényegesen kevesebb, mint a 2007-2010 közötti csúcsokon. Vagyis elmondható, hogy az okostelefonok a beépített lencsével gyártott fényképezőgépeket nullázták le teljes mértékben. Az újkeletű fejlesztések viszont már a képmélységet vagy a kedvezőtlen fényviszonyok között készülő felvételeket célozzák, ami a mai napig olyan területnek számít, ahol a dedikált digitális kamerák és az okostelefonok közötti különbség még mindig nyilvánvalóan érvényesül.
Az amerikai Consumer Technology Association adataiból kiderült, hogy 2007 (az iPhone bemutatkozásának éve) és 2016 között, vagyis mindössze 10 év alatt a digitális kamerák forgalma 66 százalékkal csökkent, párhuzamosan az okostelefonok térhódításával. Abban az évben 1200 milliárdra tették az újonnan keletkezett digitális fotók mennyiségét, ami azt jelentette, hogy átlagosan 160 darab kép jutott a Föld minden egyes lakójára. Ugyanezt 2018-ban már 1700 milliárdra becsülték.
Lehetséges, hogy a kamerákban nincs növekedési potenciál, de a Zion Market Research szerint a digitális fotográfia összességében 110 milliárd dolláros globális üzletté bővül 2021-re, ami a 2016-ot követő években több mint 6 százalékos átlagos éves növekedési ütemet jelent. Ennek oka, hogy egyre könnyebb elkészíteni és megosztani a képeket, és ma már szinte mindenki professzionális minőségben lövöldözheti a fotókat. Ezeket aztán szerkeszteni, nyomtatni, bemutatni vagy tárolni is kell, amihez a megfelelő eszközökre és szolgáltatásokra van szükség, vagyis a képek számának és minőségének felfutása bevételt generál a kapcsolódó üzletekben is.
Az üzletág bővülésének centruma az ázsaiai és csendes-óceáni térségre esik, ahol a kínai és az indiai piac vásárlóerejének növekedése ebben a szegmensben is meglódítja a forgalmat. A K+F befektetések is ebben a régióban, ezen belül is Japánban a legmagasabbak, folyamatosan új fejlesztésekkel tartva életben a profi digitális kamerák iránti keresletet.