FőoldalÜzletAz MI-re összpontosítottak a sanghaji CES-en
2018. június 18., hétfő ::

Az MI-re összpontosítottak a sanghaji CES-en

A vezető kínai tévégyártók az MI-fejlesztésben látják termékeik piacképességét

A Las Vegas-i CES mintájára létrehozott sanghaji kiállításon bemutatottak szerint a vezető kínai tévégyártók felhagynak azzal, hogy pár év késéssel lemásolják a japánokat és a koreaiakat és megcsinálják ugyanazt kicsit gyengébben – viszont jóval olcsóbban. A vásárlókat nem hozza tűzbe (mert nem igazán látják a különbséget) az egyre nagyobb felbontás (ld 8k). Helyette inkább az MI-fejlesztésben versenyeznek a cégek.

Az idén gyakorlatilag csak kínai gyártók jelentek meg a kiállításon, melyen a 4K felbontás már jó ideje alapkövetelmény a tévéknél, 150 centis képátló felett ma már gyakorlatilag nem is lehet ennél kisebbet kapni. Így érthető, hogy a 8K-t hírdetik mindenhol, még akkor is, ha tartalmat nem tudnak szolgáltatni hozzá. Ugyanakkor az emberek nagy része nem nagyon lát különbséget egy 4K-s és egy 8K-s kép között, vagy ha lát is, azért nem akkorát, hogy rögtön le akarja cserélni emiatt a tévéjét.

A felbontás növelése helyett az új csodafegyver a mesterséges intelligencia. Eddig is voltak okos tévék, a következő lépés, hogy intelligensek legyenek. Az okos tévé általában annyit jelent, hogy rá van dugva a netre, és lehet appokat letölteni rá – az intelligens ezzel szemben tényleg okos. Például felismeri, hogy éppen meccs, akciófilm, vagy komolyzenei koncert rajta, és dinamikusan ahhoz igazítja a kép- és hangmódot. Vagy éppen a kontrasztot és a színtelítettséget változtatja dinamikusan a képtartalom függvényében. Például egy kora délutáni focimeccsnél drámai a különbség a pálya napos, és árnyékban levő része között, amit az MI korrigálni tud. Ez azonban csak a felszín.

Ennél is tovább megy a Hisense mesterséges intelligenciája, ami arcfelismerővel dolgozik, és állítólag a „nemzetközi celebek 95%-át helyesen azonosítja arcról”. A Hisense MI-jét a focivébére külön betanították az összes játékos és edző arcával, így bárki van éppen a képen, a távirányító egyik dedikált gombjának megnyomására beugrik róla egy kis adatlap a képernyő szélén, plusz egy QR-kód, amit a telefonunkkal leolvasva újabb infókat kapunk.

Nemcsak embereket ismer fel a rendszer, de termékeket is. A szolgáltatás például nem csak C. Ronaldó személyazonosságát tudja megállapítani, de át tudunk kapcsolni a Taobao piactérre, és meg tudjuk rendelni pl. Ronaldo legendás 7-es számú mezét. Szintén a focivébére optimalizált újdonság, hogy ha gól van, vagy kihagyott 11-es, vagy kiállítás, vagy bármi érdekes és látványos történés, másodperceken belül egy kis QR-kód leolvasásával áttölthetjük az azt megörökítő képkockát a telefonunkra, és rögtön meg is oszthatjuk a közösségi médiában valami frappáns és sportszakmailag megalapozott kommentárral.

Az intelligens tévéknél alapszolgáltatás a hangvezérlés, elsősorban a Baidu technológiája jóvoltából. A tévé arcfelismeréssel azonosítja, ki ül előtte, és fokozatosan kiismeri az ízlését, nagyjából úgy, ahogy a Netflix – hogy aztán mindenkit személyre szabott ajánlatokkal tudjon zaklatni. Ez olyan szintig megy, hogy ha például összeszinkronizáljuk az okosóránkkal, vagy fitnesz-karkötőnkkel, letölt nekünk egy direkt ránk optimalizált edzésprogramot. Sőt arra is képes, hogy a beépített kameráján keresztül ellenőrizni is tudja, hogy tényleg végrehajtottuk-e a feladatokat.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény