A GE által az MTI-hez eljuttatott tájékoztatás szerint a tervezett adásvétel keretében a GE több mint 4000, döntően magyarországi munkavállalót, 5 magyarországi gyárat (Budapesten, Nagykanizsán, Zalaegerszegen, Kisvárdán és Hajdúböszörményben), valamint régiószerte kereskedelmi irodákat és egyéb ingatlanokat adna át a vevőnek. A GE 2017-ben jelentette be, hogy a fényforrásüzletág, valamint a Current üzletág eladását tervezi, mivel a GE az alaptevékenységére kíván koncentrálni. A GE a Fényforrásüzletág mostani adásvétellel nem érintett elemeit, valamint a Current üzletágat külön tranzakcióban kínálja megvételre.
A tervezett értékesítés része a GE fényforrásüzletágának teljes EMEAT regionális szervezete, beleértve a kereskedelmi területet, a disztribúciós megállapodásokat, a fényforrás- és alkatrészgyárakat, telephelyeket és munkavállalókat, továbbá a vállalat globális autólámpa-üzletágának kereskedelmi szervezetét és gyártókapacitásait. A tervek szerint az adásvétel - amelynek összegét üzleti titokként kezelik - 2018 közepéig, több lépésben zárulhat. A magyar szervezet és a telephelyek már április elejére átkerülhetnek a leendő új tulajdonoshoz.
A tervezett tranzakcióval létrejövő Tungsram Csoport átmeneti ideig a GE Lighting márkanevet is használná, ezt követően pedig Tungsram márkanév alatt értékesítené a termékeit. A tervezett tranzakció a helyi megállapodásoktól függ. Ahol szükséges, ott a GE az adott ország előírásainak megfelelően konzultál majd a munkavállalók képviselőivel az aláírás előtt. A tervezett adásvétel sikere esetén a cégcsoport új tulajdonosa az EMEAT régió jelenlegi vezetőivel tervezi az új vállalat irányítását.
A német Jörg Bauer legutóbb a GE Magyarország elnökeként dolgozott. Ehhez a vállalathoz tartozik a fényforrásüzletág Budapesten működő európai, közel-keleti, afrikai és török regionális üzleti központja is. A GE a fényforrásüzletágában Magyarországon termelt áruinak 99 százalékát exportálja. Öt gyárat üzemeltet Magyarországon: a Budapesti Fényforrásgyárat, a Nagykanizsai Fényforrásgyár és Logisztikai Központot, a Kisvárdai Halogén- és Autólámpagyárat, a Zalaegerszegi Alkatrészgyárat, valamint a Hajdúböszörményi Alkatrészgyárat. Jörg Bauer úgy vélekedett, hogy a Tungsram mint nemzeti márka, az elmúlt évszázad leginnovatívabb magyar ipari vállalata. Az öröksége és nemzetközi ismertsége megalapozza, hogy az innováció a tervezett új vállalat jövőjének legfőbb sarokköve maradjon. A leendő cég a jelenlegi munkatársakra és a hazai infrastruktúrára építve további növekedést szeretne elérni az innovációra alapozva.