Kinőtte a kínai piacot a Xiaomi, ezért olcsó, de funkciókkal gazdagon felszerelt okostelefonjaival, viselhető számítástechnikai eszközeivel és egyéb mobil készülékeivel hamarosan megjelenik az európai piacon is. Az elkövetkező három évben kétezer új üzletet nyit és ennek felét partnerek bevonásával külföldön – közölte a Handelsblatt lapnak adott interjúban Liu Yi vezérigazgató. A kínai piacon rendkívül sikeres vállalatot eddig a szabadalmi perek kockázata tartotta vissza a külföldi terjeszkedéstől. A múlt héten azonban a Xiaomi bejelentette, hogy szabadalmi megállapodást kötött a Nokia mobil hálózati berendezés gyártó vállalattal.
A Xiaomi internetes értékesítési modelljével alig néhány év alatt tört fel a kínai mobil készülék gyártók élcsapatába. A még nála is fiatalabb riválisok, az Oppo és a vivo azonban mostanra már megelőzték az eladásokban Kínában, a Huawei, a ZTE és a Lenovo pedig a külföldi piacokon tarolnak. A Xiaomi egyelőre Lengyelországban, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Ukrajnában, Belorussziában, Oroszországban, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Görögországban készül bevezetni termékeit.